Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Varning för samsung gear!!

  1. #1
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard Varning för samsung gear!!

    Hej!
    Jag har en samsung smartwatch( galaxy gear S) som kopplar upp sig via blåtand till mobilen och håller sig synkad, härlig bra underbar klocka men!
    Jag var och flög med en vän, han kör EzUHF och nåt 1.2-system till Fpv (ordentlig rigg m löjligt m räckvidd) brukar åka med och störningar i bild är nåt jag närapå aldrig upplevt m hans utrustning, ej heller brukar han uppleva störningar när jag flyger samtidigt med mitt 2.4futaba men sist så störde jag hans bild såfort jag kom i närheten av han eller hans relä och jag förstod ej varför, min TX var av och min mobil brukar inte störa..?
    Sen kom jag på klockan som jag inte haft med tidigare av nån sjuk slump men såfort jag slog av den försvann störningarna. .
    Harproblem att ställa in en quad och jag har haft klockan på mig hela tiden, nu igår när jag fick mitt mest lyckade försök med pid-settings t quaden var klockan givetvis av.

    Så summan av kardemumman! Smartwatch kan störa dig, bevisligen på 1.2ghz men säkerligen fler frekvenser, vet ej om detta gäller endast samsung gear S eller alla smartwatches men det är värt att prova iaf.
    Höll den mot min vtx och visst! Den stör ut 5.8 också! Rätt mycket...
    Mvh Gustaf

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 202
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    EzUHF är väl lika tillåtet som att sätta sprutan rakt i muskelgruppen som ska tränas för dagen....
    Superhero

  3. #3
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    EzUHF är väl lika tillåtet som att sätta sprutan rakt i muskelgruppen som ska tränas för dagen....
    Haha ja , som PT kan jag intyga att det stämmer bra!
    Ändock finns det löjligt mycket människor som gör det och t o m tävlar i det! Inte topic, försökte varna för ovälkomna störningar bara. Försökte inte göra någon skitnödig, no offense!
    Mvh Gustaf

  4. #4
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Vet inte alla det, att blue teeth, wifi inte fungerar så bra med 1.2, håll allt på 2.4 så långt borta som möjligt från 1.2 eller tvärtom.

    Tänk även på att UHF stör ut de flesta bil larm, ett tips till alla tjuvar som vill ställa till oreda.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  5. #5
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Vet inte alla det, att blue teeth, wifi inte fungerar så bra med 1.2, håll allt på 2.4 så långt borta som möjligt från 1.2 eller tvärtom.

    Tänk även på att UHF stör ut de flesta bil larm, ett tips till alla tjuvar som vill ställa till oreda.
    Lol , inbrottstjyvars nya verktyg, en 180-quad m EzUHF hovrade i gps-lock över bilen....spanandes... .

  6. #6
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Har mycket annan blåtand-utrustning men ingenting stör i närheten av vad samsungklockan gör.

  7. #7

    Standard

    Jag har en LG gwatch R och det är inga problem med att ha den på sig när man leker
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •