Citat Ursprungligen postat av Joakim Karlsson Visa inlägg
Kul o höra! Nu skall jag endast bestämma mig för vilken quad jag skall köra på.
Vore ju kul att bygga själv men är lite rädd för det också haha.
ER250 för möjligheterna att uppgradera men Emax NH verkar ha bättre byggkvalitet.
OK och du förstår (som jag ej gjorde i din sits)att dessa 250-350 -maskiner är otroligt snabba små saker och har svårt att bli nåt annat än just vara riktigt snabba en kort stund (kort flygtid), om du hellre vill flyta runt fpv och titta på omgivningen skulle en större ram vara bättre för dig!

Jag ex har en 350-quad som m 3s1500-acc tar slut på ca 5min om man ska vara något hygglig mot batterierna, den är snabb som tusan och hur jag än beter mig kommer jag aldrig få speciellt längre flygturer med hyggligt viktförhållande medan en större ram hade tillåtit större proppar och fler batterier och därmed bättre flygtid, jag borde ha köpt en hexakopter el likn i 550-klass för det jag vill använda den till egentligen!

Bara ett litet tips och något många glömmer är att alla bra råd är bra men ibland vet man inte själv vad det är man behöver för den applikation man tänkt sig!
.lycka till! Jag satsar på Bygg själv! Då vet du allt om den och kan laga den bättre när du kraschar!
Mvh Gustaf