Hej! ..
Jag har nu foambitar som landställ och de är rätt låga så jag får markeffekt och har ett lätt ställ från en 400-heli som skulle passa om jag fäste den och jag skulle ev bli av med groundeffect pga höjden på dem, hur fäster jag kolfiber med plast på bäst sätt? Tänkte tejpa där ställen skall fästa i ramen och köra lite smältlim eller CA men är osäker om det kanske är bättre att skita i tejpen mellan ställen och ramen och bara limma direkt på.
Hur hade ni gjort? Det fungerar ej m.buntband el skruv som det ser ut!


Det är till min 350-quad jag börjat gilla, ny på quad-fpv och flög på en frusen sjö i förrgår med en erfaren "quaddare"(han kör egna hexa,octa och en dji, alla med nazakort)
Han stod bakom och gav mig "telemetri" då jag aldrig lyft och landat fpv men allt gick bra och sakta och fint, flög mönster fpv för att få mer känsla innan jag skruvar upp tempot (detta är en racer) och allt gick fantastiskt bra, dock när jag skall landa så tycker jag att den driftar lite och har svårt att placera tycker jag (tror att jag är 50cm upp) då min vän muttrar "groundeffect' och jag släppte trotteln. Var 2cm ovanför mark, hovrande
Fick ur ca ~9min per 3s1500 och det är väl OK! Flög sakta och lugnt men det kostar en del ström med!
mvh Gustaf