Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Batteri tid!

  1. #1

    Standard Batteri tid!

    Hej!

    Någon som har något bra sätt/tips på hur jag räkna ut batteritiden på min 250 Quad?

    Har ett 1500mAh 3s batteri

    Tänkt man kan ju mäta av de samtidigt som man flyger men om de finns någon smidigt sätt att räkna ut de så vore de super

    Sökte lite på forumet för att hitta någon liknande tråd men kammade noll men vet ni en tråd så är jag tacksam om ni pekar mig åt rätt håll

    Ha en bra dag!

  2. #2
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Flygstilen gör enorm skillnad på hur lång flygtid du får. Skulle rekommendera en LiPo varnare och timer om du flyger LoS eller timer och OSD om du flyger FPV.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  3. #3

    Standard

    Jag kan hovra ca 8 min med min 250 som väger 560g, då har jag 1500mAh 3s och kör med GemFan 5030. Kör jag med 5045 Bullnose så blir det kortare ca 6 min. Flyger jag omkring så är det typ 4 min.
    Med 2200mAh blir det faktiskt lika flygtider men med försämrad prestanda pga vikten.
    Jag har batterivarning vid 10,5 V.

    Du kan ju mäta på många sätt men tiden kommer variera så mest flygtid får du nog med batterivarnare av någon typ. Jag har telemetri så sändaren vibrerar och piper när spänningen kommer ner på 10,5 V vilket är väldigt trevligt.

  4. #4

    Standard

    Kan en väldigt snabb programvara som styr motorerna att reagera riktigt snabbt dra mer ström än en "slö programvara"?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •