Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Dc-3

  1. #1

    Standard Dc-3

    Jag har försökt att använda sökfunktionen febrilt efter trådar om diverse DC-3. antingen är jag värdelös eller så är sökfunktionen värdelös. jag hittar absolut noll trådar (fast jag vet att det finns). men iallafall, till min fråga. finns det några bra lämpade DC-3 modeller? typ ifrån hobbyking? / Robin

  2. #2

    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    42
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Helsingborgs mfk

  3. #3
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Kan kanske precisera lite mer?
    Trä, foam, ARF, Kit, storlek, el/metanol, budget?
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  4. #4
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stig K Visa inlägg
    Från europa blir det billigare frakt och färdig tullat/momat
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dproduct=73099
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  5. #5

    Standard

    Nu fick man habegär på foam-DC3an igen, fast jag inte gillar foamflyg... men det är rätt flyg. :-D
    (har köpt TF DC-3-kitet så man lär ju ha att göra framöver)
    Håller med Fluf, bra frågor som är bra om besvaras.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #6

    Standard

    Frågan ligger i elforumet så man kan anta att det är elektrisk drivning Robb@n är ute efter.

    Jag har också Top Flites DC-3, har byggt halva kroppen. Snabbare bygge än jag räknat med men jag är långt ifrån klar och finishen på slutet kommer nog ta lika lång tid som resten av bygget.

  7. #7

    Standard

    El jo... men allt går att elkonvertera och motorvalet kan bli ett senare beslut så det finns ändå en uppsjö att välja bland. Men... "HobbyKing" drar ju bort 90% av alterantiven tvärt. Ju mindre, desto snabbare flyger de, oftast. Elmotoriserad ESM DC-3 ARF skulle ju va nåt. Låter helt fel, men el funkar, om det ska va el.

    En till som bygger TF, skoj! Byggtråd? ;-) Jo det går snabbt att bygga... det är sen när det ska slipas och spacklas som det går tid utan att det syns vad man gjort. Sen återstår resten, som nog tar längre än bygget... om det ska vara skalalikt. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  8. #8

    Lars 41ans avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    686
    Jobb
    Pensionerad pylonflygare
    Klubb
    RFK Skilling, Jönköpings RFK

    Standard

    Hej Robban,

    Här är en länk på bygge av en C-47 som är den militära versionen av DC3.
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2299298
    Det är ett stort bygge men tråden innehåller många tips som kan användas för mindre byggen.

    Lars

  9. #9

    Standard

    Oj, vad mycket svar! det tackad och bockas för Det är en el-modell som jag är ute efter. Balsa är inget jag vågar arbeta med ännu, dels för att jag bor i lägenhet. Och dels för att det är synd att jag ska förstöra något så fint😂 jag tänkte något i 1600mm storlek. Durafly har jag tittat på, men jag ville veta om det fanns andra modeller/fabrikat/tillverkare? jag var lite knapphändig med infon i första inlägget. (jag vart så less på sökfunktionen) Ska kika igenom länkarna nu👍👍👍

  10. #10

    Standard

    Ingen byggtråd på min, jag tänker däremot bygga med EL. Kanske blir en ljudmodul för att få rätt ljud men det beror på hur lätt jag lyckas bygga grejerna.

    Jag har sett hobbykings DC-3 flyga och den flög fint möjligen lite snabb för att vara riktigt skalalik. Stort och lätt är nog receptet för att det ska bli bra.

  11. #11
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Finns en ESM DC-3 till salu här:
    https://www.facebook.com/groups/4272...12340/?fref=nf
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  12. #12
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Daniel Ahlin Visa inlägg
    Ingen byggtråd på min, jag tänker däremot bygga med EL. Kanske blir en ljudmodul för att få rätt ljud men det beror på hur lätt jag lyckas bygga grejerna.

    Jag har sett hobbykings DC-3 flyga och den flög fint möjligen lite snabb för att vara riktigt skalalik. Stort och lätt är nog receptet för att det ska bli bra.
    Håller med ovanstående talare,om det är synintrycket och känslan av en DC 3 man är ute efter så är det dessvärre stor o lätt som är grejen,orginalet är "majestätisk" i luften och det försvinner till stor del med en mindre kärra då den blir mer som en raket.
    Jag har haft turen att få i min ägo flera varianter av DC-3 och denna slår allt (men ESM trean är riktigt fin den med):

    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  13. #13

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    353
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    (miljonär i tid ) pensionär
    Klubb
    Kungsängens modellflygklubb

    Standard

    DYNAM har DC3 och C47 ca 145cm spännvidd

  14. #14
    ivves avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    736
    Jobb
    Rekreationsdocent.

    Standard

    ESM och Ziroli DC-3


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •