Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Naze32rev6 blinkar grönt

  1. #1

    Standard Naze32rev6 blinkar grönt

    Tjena jag har lite problem men mitt naze32 kort när jag kopplar in batteriet så lyser det som det ska men sen börjar det blinka grönt, jag kan inte arma det heller. end point går från 920-2210. Kan det ha något med failsafe att göra? Jag kör cleanflight senaste versionen

  2. #2

    Standard

    Hur ska det lysa när man pluggar in batteriet?

  3. #3

    Standard

    Nu är jag ny på Cleanflight men blev nyfiken. Vad menar du med "end point går från 920-2210"? Ska man inte justera endpoint så dom ligger på 1000-2000? Eller är det nått annat du pratar om?
    Jag tänkte att om man ligger mycket utanför vad FC:n förväntar sig så borde det ju bli något konstigt.

  4. #4

    Standard

    Jo det är det jag menar, skrev dock fel 920-2010 ska det stå

  5. #5

    Standard

    Nu kanske jag svamlar men har du "minimum throttle" högre än din throttle endpoint? Plus att du inte får vara utanför "Valid pulse range setting" under Failsafe-fliken.
    Random tips: Om du har video-sändare och kamera så koppla ur dom och se om det är det som stör på nått vis.

  6. #6

    Standard

    Tjena jag har felsökt lite till nu, har jag USB kabeln i och kortet connectat så kan jag arma, kopplar in batteriet samtidigt funkar fortfarande och motorerna går att köra, disconnectar och tar ur USB kabeln låter batteriet fortfarande vara inkopplat allt funkar gutt tänker jag och kopplar ur batteri stänger av sändare och startar upp igen, inget funkar �� Kopplar in USB och connectar allt funkar �� Känns som det är nåt lätt, jag blev lite orolig att nåt var sönder men det verkar bara nån inställning
    jag ska kolla på det du sa imorgon det måste ju vara nåt med dom värdena, du ska ha tack för att du hjälper mig uppskattas verkligen

    jag har inte kamera och sånt inkopplat
    Senast redigerat av JL1976 den 2016-03-13 klockan 07:15.

  7. #7

    Standard

    Vad har du som ger 5V till din Naze när den går på batteriet? Kan du mäta spänningen och kolla vad den får?

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Glattnos Visa inlägg
    Vad har du som ger 5V till din Naze när den går på batteriet? Kan du mäta spänningen och kolla vad den får?
    jag har en diatone 160 med orginal pdb , jag mätte till 5,02v
    hur ska valid puls range setting vara ställd? jag har ställt den så att minimum är strax under end point och max strax över max endpoint
    Senast redigerat av JL1976 den 2016-03-13 klockan 11:01.

  9. #9

    Standard

    jag fick rätt på det nu. vet knappt vad jag gjorde ändrade värden hit och dit sen funkade det
    tack för hjälpen alltid lättare att bolla lite ideer

  10. #10

    Standard

    Bra att det löste sig
    Valid pulse ska som du säger vara högre och lägre än dina endpoint. Man kan ha typ 200-300 över och under för att vara på säkra sidan. Det är ju bra att failsafe slår till om man förlorar signalen, men det är ju ganska dåligt om den slår till pga att man knappat 10-20 enheter fel någonstans

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •