Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Brunnen?

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    330
    Jobb
    Materialutvecklare

    Standard Brunnen?

    Höll på o underhållsladdade ett paket med 8 st LiMh-batterier. Har sen en längre tid en imax B6. Jag vet att de inte har nåt bra rykte, men den har funkat åt mej. Nu när jag kör en urladdningscykel på 0.6 A börjar det plötsligt lukta bränd elektronik. Våghalsig eller dum så låter jag det gå vidare. Lukten försvann och allt verkar fungera, men det verkar väl som om man behöver investera i en ny. Ska jag riva isär o leta efter nåt som verkar varit överhettat?

    /Lars

  2. #2

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    353
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    (miljonär i tid ) pensionär
    Klubb
    Kungsängens modellflygklubb

    Standard

    Köp en ny laddare.På forumet här rekomenderas alltid fabrikat Icharger finns bla på Autopartner
    Tobbe

  3. #3
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Kan även rekommendera Turnigy Reaktor (Ha räven en iMax B6 hemma). Extremt nöjd med Reaktorn, charge/discharge hastigheter och jämna nivåer. Känns väldigt stabil och trygg och har bara hört gott om dem;
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dproduct=58216
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  4. #4

    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    330
    Jobb
    Materialutvecklare

    Standard

    Jag har tryckt dit näsan o luktat, verkar inte som om det var den som luktade bränt ändå.
    Så det blir till att kolla att det inte var nåt annat i huset, kyl o sval, tex.
    Hursomhelst, det blir väl till att kolla efter en annan laddare i framtiden. Det där att få ett värde på ackens inre resistans, är det nåt som är av värde? Om man ändå kollar efter en ny laddare alltså

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •