Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Laga Vladimir´s Elf

  1. #1

    Standard Laga Vladimir´s Elf

    Har beställt ny kropp till min Elf som jag landade så klumpigt.
    Så jag ska flytta över fena och stabilisator, men hur får jag loss dem? Utan att skära sönder eller lösa upp för mycket? (köpte planet begagnat - så jag vet inte riktigt vilket lim som använts!)
    Några tips?
    Tacksam för all hjälp!
    Erik

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Är kroppsröret OK så är det väl bara själva kroppen som skall bytas. Och den var ju fastlimmad från fabriken så du kanske skall kolla med leverantören av reservdelen.
    Men av övriga frågor att döma så misstänker jag att även kroppsröret är trasigt och måste bytas - men rätta mig gärna om jag har fel.
    Fenan är fastlimmad av byggaren i kroppsröret så den tror jag ärligt talat att du får svårt att få bort utan att skada den för den är tämligen skör. Stabben kan nog flyttas till ett nytt kroppsrör för den sitter på ett fäste på kroppsröret. Sen hoppas jag att det nya kroppsröret är komplett med stötstänger och stötstångstyrningar för annars har du ett rejält pill-jobb framför dig.
    Lycka till hälsar
    Roger

  3. #3

    Standard

    Tack för utförligt svar! Just det, kroppsröret är av. Jag kompletterade beställningen med fena och stabbe.
    Tydligen är stötstängerna förmonterade, så jag borde hinna få planet i luften före midsommar i alla fall...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •