Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Koppla DSM2 R620 orange till CC3D

  1. #1

    Standard Koppla DSM2 R620 orange till CC3D

    Hej!

    Precis köpt en Eachine Racer 250 och suttit och kliat huvudet i två dagar nu. Jag hade fått allt å lira trodde jag. Men när jag höll maskinen i handen så skenade den och ville inte svara på inputs. blev bara värre och värre. Försökte efter att ha googlat på ämnet byta plats på kablar och köra om librepilot med många olika inställningar. men har inte fått det att lira alls. Har bindat Rx till min Spektrum DX6i utan problem.

    Finns det någon bild på hur det ska kopplas? vissa säger att bara en kabel behövs och andra säger att alla kablar ska kopplas till Rx.

    MVH Henric

  2. #2


    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    149
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Efter en snabb titt på HK så ser det ut som den mottagaren har s.bus.
    Då behöver du bara koppla tre trådar mellan FC och RX

    S.bus får du ut på bind porten.

    http://blog.oscarliang.net/ctt/uploa...ort-x4r-sb.jpg

  3. #3

    Standard

    På bilden ser det ut som de satt kontakten 90grader mot hur de brukar sitta? Om inte ska signalkabeln sitta överst eller underst? Ska jag koppla kontakten till mainport eller flexiporten jämte och disabla mainport i librepilot? Mvh

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Om det är den länkade bilden så är ju det en FrSky-mottagare...

  5. #5

    Standard

    Ingen annan som har förslag?

  6. #6


    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    149
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Vad jag kan hitta om din mottagare har den s.bus på bind stiften.
    Koppla in dom som på bilden på Mainport.

    Välj S.bus på Mainport i Libre och kör Transmitter Wizard.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160316_215616.jpg 
Visningar:	88 
Storlek:	34,3 KB 
Id:	57677
    Jag vet att det inte är en 620 på bilden

  7. #7
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Kolla gyrona!! Om quaden tror att den står snett på något vis i stabiliserande läge och dessutom inte ännu är PID-tunad så kommer koptern bli helt tokig och spoola upp motorerna till max och försöka döda alla i rummet..proppar av!!
    Gå in och ställ om gyrona och använd vattenpass, gör detta först du kanske hade fått allt att funka men detta sköt dig i foten, se också till att fc vet åt vilket håll den ligger, t ex på cc3d om du har usbn åt vänster måste du sätta in -90° i yaw-orientation - kan vara det också! Kolla dessa först..lycka till

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  8. #8

    Standard

    Det är lätt att blanda ihop R620 och R620X. Den första är bara DSM2 och har inte s-bus och alla kablar måste alltså kopplas in till flight controllern. Den senare R620X har DSMX och har s-bus eller CPPM beroende på vilken man köpt.

    Steg ett måste bli att identifiera mottagaren, annars blir det inte lätt att få det att fungera.

    Jörgen

  9. #9
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    Det är lätt att blanda ihop R620 och R620X. Den första är bara DSM2 och har inte s-bus och alla kablar måste alltså kopplas in till flight controllern. Den senare R620X har DSMX och har s-bus eller CPPM beroende på vilken man köpt.

    Steg ett måste bli att identifiera mottagaren, annars blir det inte lätt att få det att fungera.

    Jörgen
    +1 på det men läs min post också och följ råden där oavsett hur det går m mottagaren du kommer ändå springa in i detta problem annars och då är det ett helvete att tuna koptern!

    -se till att platt är platt, FC och motorer, om du har något landställ så kan du behäva skjuta in kuvert för att få allt exakt horisontellt, använd vattenpass (ej vattenpassAPP) och kalibrera, OM uppifrån sett usb-porten är t v så MÅSTE du skriva in -90° i yaw-orientation i samma meny. Spara till kort och kolla "vehicle" - att pilen "framåt - färdriktning" är nu korrekt.

    Akta fingrarna! När du tunar koptern sedan (pid) så använd nån liknande "mall" ex qav250 om du har en 250-maskin och ta det därifrån, tuna P, I och D i den ordningen och gå sedan runt mixen ett par gånger (p, i och d) tills du är nöjd och den håller attityden i rate vid gaspådrag samt stabiliserar fint i (r)Attitude - även i vind.
    Och använd "CruiseControl" i "throttle"-taben i Libre i alla stabiliserade lägen (attitude, gpslock, rattitude, ratetrainer och weakleveling)
    CC reagerar när vi tiltar koptern och ger liite extra autogas för att undvika oavsiktlig höjdförlust, rätt ny funktion som fungerar mycket väl, och då kör jag ft utan varken baro- och variometer eller gps(ännu).

    Lycka till mvh Gustaf

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •