Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Köpa/göra egna kablar??

  1. #1

    Standard Köpa/göra egna kablar??

    Jag skulle vilja ha ett par längre kablar till drönaren.Vart köper jag det? Eller var köper jag kontakter/kabel och tillbehör för att göra det själv? Det är dessa jag vill ha längre:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	198 
Storlek:	95,0 KB 
Id:	55183

  2. #2

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    121
    Klubb
    Bondens åker

    Standard

    För verktyg hade jag tittat hos aliexpress.com eller ebay. Sök t ex "Crimp tool xh" ger krimptänger för 300kr typ.
    Kontakter kan finnas där också, fast jag ser inte vad det är för kontakter du behöver, måste veta exakt beteckning för att pricka rätt. Skarva?

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Håkan Visa inlägg
    För verktyg hade jag tittat hos aliexpress.com eller ebay. Sök t ex "Crimp tool xh" ger krimptänger för 300kr typ.
    Kontakter kan finnas där också, fast jag ser inte vad det är för kontakter du behöver, måste veta exakt beteckning för att pricka rätt. Skarva?
    Japp, pratade med elfa idag om kontakter och dom sa också att dom behöver veta exakt märke och modell. Jag trodde det var någon standard men icke.. Försöker få svar ifrån Dji vad för kontakter det är men det är lite krångligt. Får jag inte svar får jag väl löda men hade helst skippat att ha lödskarvar på dessa kablar.

  4. #4
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Jag ser inte problemet? Ta och kör lödpennan på rätt låg värme och förläng kablarna bara? Krympslang på så blir det snyggt, kan sätta ytterliggare krympslang/tejp över all krympslang som du använder till de separata kablarna för extra styrka - det blir bra ska du se, råkade skära av ena servokabeln till ett skev förut men jag lödde enkelt ihop den direkt på modellen och den håller fortfarande 9mån senare!
    Jag tror du fixar det där galant själv!

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av danjac Visa inlägg
    Jag skulle vilja ha ett par längre kablar till drönaren.Vart köper jag det? Eller var köper jag kontakter/kabel och tillbehör för att göra det själv? Det är dessa jag vill ha längre:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	198 
Storlek:	95,0 KB 
Id:	55183
    Här är en hjälp om du ska ta reda på vilken kontakt du ska söka efter. Bilden är hämtad från
    http://www.infinity-hobby.com/main/a...rticles_id=442 Där finns det mer intressant att läsa

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20140825xw02-01.jpg 
Visningar:	85 
Storlek:	294,8 KB 
Id:	57993

  6. #6

    Standard

    Det är bara att kapa av och löda dit så långt du vill ha sedan på med krympslang.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  7. #7
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Det är bara att kapa av och löda dit så långt du vill ha sedan på med krympslang.
    +1 precis vad jag skrev, råkade kapa en servokabel till ett skev, bara löda ihop med krympslang, sedan körde jag krympslang över allt (lödningarna satt 2cm från varandra på längden naturligtvis
    Fungerar hur bra som helst, bland det lättaste att löda bra, min omlöddaservokabel fungersr fortf 11mån senare.
    Mvh Gustaf

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •