Hallå,

Jag är just i ropet att uppgradera (?) mig från en metanolmodell i ca 90-storlek till en 50cc 3D modell i 2 metersklassen. Jag har inte utövat hobbyn så aktivt de senaste åren men vill ändå påstå att jag har erforderlig koll på spakandet, ca 22 års flygande.

Prylmarknaden däremot är jag betydligt sämre uppdaterad på. Har noterat, framför allt i USA, att man har en förkärlek för powerboxar och/eller dubbla batterier, helst lipo eller life som mottagaracce.

Själv lever jag kvar i den gamla skolan med ett enkelt 4,8v nimh och allmänt bra kontroll på laddning och installation. Så hade jag tänkt att försörja min nya (bättre beg) modell också. Är jag ute på extremt hal is eller kan jag förvänta mig samma driftsäkerhet som alla år dessförinnan, dvs 100%?

modellen har 6 digitalservon väl anpassade för modellen där ett par av dem har en rekommenderad driftspänning på 4,8v, accen är en 4-cells 2500mah. Är det priset på modellen som skrämmer folk till att köra redundanta system, är det så att bensinmodeller vibrerar sönder elektroniken, eller är det bara jag som har blivit frånsprungen i utvecklingen?