Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Futaba T14SG

  1. #1
    Peter Bengtssons avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Inlägg
    41
    Jobb
    Arbetsledare, Prefabmontör, Kranförare

    Standard Futaba T14SG

    Hej!
    Är det nåon här som har koll på Futabas modeller?
    Är det någon fördel att köra Futaba när man har DJI fc?
    Isåfall borde man välja 14SG före en Taranis eller tvärtom?

    Tack på förhand
    Multirotor 1 - DJI F550, Naza-M V2, Denver AC5000, Högt landningsställ
    Multirotor 2 - Nine Eagle Visitor 6 FPV
    Multirotor 3 - (WIP) BBD-V6H-1000
    Radio - Hitec Aurora 9

  2. #2

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    353
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    (miljonär i tid ) pensionär
    Klubb
    Kungsängens modellflygklubb

    Standard

    Hej har haft Futaba sen 1981 utan några radiorelaterade fel.Så mitt val är enkelt!

  3. #3

    Standard

    Jag stod i samma val som du, Taranis eller 14SG. Vissa argumenterar starkt för Taranis, "Man kan köra OpenTX" "Den är opensource" "Man kan byta sändar-modul på den" "Vissa av de bästa piloterna kör med den".
    Mitt val föll ändock på 14SG. Min erfarenhet är att den gör vad det ska utan några hockus-pockus, överför dina kommandon från dina händer till "modellen" snabbt och säkert.

    Det är ju en styrka hos Taranis att den "tävlar" mot anläggningar som 14SG som är 3 gånger dyrare. Taranis skulle jag nog säga är mest prisvärd och absolut en kandidat om man vill hålla nere priset lite. Jag tycker nästan att Taranis är lite väl lågt prissatt, i alla fall jag känner att den är för billig(radio-anläggningar är nog det enda som jag kan känna så för).

    Oväsentligt i vissa fall kanske men 14SG slår de flesta anläggning på fingrarna när det kommer till latency, dock har jag inte sett tester på Taranis. Observera att 14SG:s "12-channel FASST"-läge är ett av de snabbaste systemen, även när man kör telemetri på mottagar-spänning och extern-spänning, jag kör på det läget jämt. Det är inte typ 30% snabbare utan ca 100-200% snabbare än många andra.

    MEN din fråga gällde specifikt om man har en DJI FC. DJI FC funkar med Futaba SBUS och SBUS2 så du kan i alla fall få ut max ur systemet.

    Så mitt råd blir: Om du har möjlighet att känna på båda sändarna så kan du ta den som är skönast och passar dina händer bäst

  4. #4

    Standard

    Det är så många som köper Futaba och dit blev dom, utan problem och pyssel. Tryggt köp.
    Taranis och Futaba riktar sig helt enkelt till två olika typer av personer. Jag är den ena, så det blev Futaba för mig.

    14SG har även FASSTest utöver det gamla FASST.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    14SG har även FASSTest utöver det gamla FASST.
    Å ja, jag skrev FASST men det är ju "12 channal FASSTest" som jag kör på.

    Nått att tänka på är att Futabas mottagare också kostar en hel del. Vill man använda 12 channel FASSTest så kostar en mottagare över 1 200:- men 14SG är kompatibel med alla(tror jag) Futabas 2,4Ghz air-mottagare så det finns billigare att välja på också, även S-FHSS-mottagare.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •