Efter att snart ett år kört med en Hubsan Spyhawk-radio och ett par extra radiomoduler jag fick när jag köpte reservkroppar, tröttnade jag på avsaknad av expo, minne och att mottagarna bara går på 7.4V/2S batterier. Hade en billig LemonRX och en OrangeRX RX3SM från en test med en inomhus-Cub liggandes. Efter att jag fann en billig Spectrum DXe, hoppade jag på tåget.

LemonRX:en var inga problem, men RX3SM har visat sig ett värre problem. Det kan vara någon form för brown-out, men ESC:n är en Emax BLHeli 12A och flera batterier, 2S och 3S, nyladdade. Allt kör bra ihop med både Spectrum/LemonRX-kombon som med Hubsan-kombon.

Symtomen är:
- Bind-LED:en slocknar, sändare och mottagare piper, dock inte full motor/ESC-mönster
- Jag tar bort bindkontakten
- Bind-LED:en börjar blinka igen, långsammare än innan den binder, med en röd lampa under boardet
i ena hörnet mot kontaktraden som blinkar.
- En bit in från andra långsidan, på ovansidan, men också mot kontaktraden blinkar en gulaktig LED.
- Bind-LED slutar blinka men vaknar upp intermittent
- Motorn går upp i var, stoppar och går upp igen i ett cirkulärt mönster medan servona fungerar
intermittent, avkopplat från spakrörelser.

Har prövat med både 2S/240 mAh, 500mAh och 3S/500mAh. Med 3S fick motorn fnatt gick upp på maxvarv utan att reagera på vare sig throttle-utslag eller Throttel-switch

Brown-out eller fel på mottagaren?