Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Quad-laddare

  1. #1

    Standard Quad-laddare

    Hej.
    Jag är ute efter en ny laddare där jag kan ladda flera batterier samtidigt.
    Jag är inne på quad-laddare och har kollat in en som heter Ev-peak CQ3,
    http://www.ev-peak.com/CQ3.html
    Den säljs i Sverige så jag undrar om det möjligtvis någon här som vet något om den laddaren??
    Den verkar bra enligt specarna men jag hittar inga recensioner eller omdömen på nätet.
    Jag behöver inget fancy eller avancerat men jag vill kunna lita på min laddare. Kvalité och säkerhet känns viktigt.

    Ett alternativ som också är intressant är Hitec X4 som verkar vara en mycket bra och väl omtyckt laddare. Känt märke och hög kvalité men jag kan inte riktigt släppa tankarna på CQ3.

    Snälla hjälp mig välja

  2. #2

    Cometens avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    133
    Klubb
    Acroflyers Sövde /Åhus MFK/Jet Skåne

    Standard

    Hej har samma tankar som du,
    Vem säljer den här i sverige o vad är priset här och i china
    mvh Nisse

  3. #3


    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    149
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Jag har denna laddare som jag köpte från rcflight.se
    Största anledningen att jag valde den är pga inbyggt nätagg som klarar 4x100w

    Hur vida det är en bra laddare rent elektriskt vet jag inte men jag är nöjd.

    Fördelar:
    Inbyggt nätagg
    4x100w
    4 portar

    Nackdelar:
    Låter mycket från fläktarna som alltid går när man laddar
    Stor

  4. #4

    Standard

    Som Hoppsan nämnt så säljs den av RC-flight. 1995 kostar den här. har inte kollat andra priser då jag helst köper från en Svensk återförsäljare.
    Hur länge har du haft den Hoppsan, använt den flitigt? Hur stor är den? Du får gärna ta bilder och visa.
    Är som sagt väldigt sugen på den men det känns lite som en chansning jämfört med Hitec som känns som ett säkert kort, men den senare har bara 4x50W.

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Jag håller ju som alltid en femma på iCharger-laddarna som visat sig tillförlitliga och välkalibrerade.
    Skall du ladda flera likadana ackar samtidigt räcker det ju med en vanlig "singel-laddare" och ett parallell-laddnings-board.
    Sen ett hyfsat nätagg om du skall ladda hemma. Håll dock koll på laddare och ackar när du laddar - senast idag hade vi en brandincident på fältet där en till synes helt OK ack (utan synliga och mätbara problem) och laddare gick bananas och det började brinna friskt. Tur att det inte var inomhus.
    Roger

  6. #6

    Standard

    ICharger verkar jättebra men också jättedyra. Jag har parallelladdat hittills men vill hellre ha separat övervakning på varje acc.
    Vill ha en laddare med inbyggt nätagg, det är nog mycket prylar och sladdar att hålla reda på ändå =)

  7. #7


    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    149
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Har haft den drygt ett år. Använder den rätt mycket. Tycker själv att den inte andas kvalite men den gör det den ska. Jag tycker det är skönt med inbyggt nätagg och 4 kanaler är skönt när man är på fältet och laddar och flyger allt möjligt.

    Har bytt fläktar men som sagt tycker jag dom låter för mycket och dom går så fort en kanal används utan någon temp styrning.



    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160417_161305.jpg 
Visningar:	148 
Storlek:	73,2 KB 
Id:	58091

  8. #8


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Kan bara säga en sak - alla ackar du kommer att ha är mycket kostsammare än en verifierat bra laddare - och med en halvdan laddare kan ack-kostnaden skjuta i höjden för att inte tala om riskerna vid laddningen om den enklare laddaren är felkalibrerad.
    Säger inte att det är nåt fel på den laddare tråden handlar om för den har jag aldrig sett "på fältet" men att spara in nån/några hundringar när man köper laddare är inte att rekommendera.
    Roger

  9. #9
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK
    fredrik

  10. #10

    Standard

    MBS Models säljer ett par multipla-laddare: http://www.mbs-rcmodels.se/laddare-och-tillbehor/

    I övrigt tycker jag att parallell-laddning är grymt så en Dual iCharger och en eller två parallell-boards blir det nästa gång för min del.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •