Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Nya Multiplex Cockpit SX 9

  1. #1

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Thumbs up Nya Multiplex Cockpit SX 9

    Hej!
    Nu har jag fått hem den nya Cockpit SX 9-sändaren och jag måste säga att jag är positivt överraskad. Jag tror även att jag kommer att bli nöjd med pekskärmen. Jag är faktiskt imponerad av det lilla jag har sett. Verkar som SX9 fått med det mesta från gamla sändaren. Saknas gör dock de 3 fria mixarna vilka skulle vara bra att ha nu när radion är 9-kanalig. Men nu kan det bara bli bättre med de framtida uppdateringarna som säkert kommer.
    Än så länge går den inte att koppla upp mot MULTIPLEX Launcher, men det är bara en tidsfråga innan det blir verklighet. Man kan redan idag koppla upp den med USB-kabeln och då dyker sändarens minneskort upp som en egen enhet i filhanteraren. Så det är inga problem att göra backup sina modeller.
    Vilken tur jag köpte den, annars hade jag förmodligen ångrat det. Tack Multiplex för en bra efterföljare!
    Nu ska här programmeras lite modeller med nyradion.

    /Ville
    Senast redigerat av Ville den 2016-04-20 klockan 13:11.

  2. #2

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard

    Hej!

    Nu har jag modifierat min nya Cockpit SX9 så att jag styr klaffarna från en 3-lägesbrytare istället för med vänster rullreglage. Detta borde Multiplex redan ha gjort från fabrik. Rullreglaget är nu ur funktion.

    I och med att man har förbättrat/utökat mixerinställningarna i de 3 olika flygfaserna så får man med min modifiering, (även med radion i originalskick) hela 9 olika flygfaslägen för klaffar och skevar (camber,butterfly) samt att man kan ställa in höjdroderkompensation för dessa flygfaser.
    Detta är en så bra funktion att den inte ens finns i Royal SX/(Royal Pro). Faktiskt så är nya Cockpit SX 7/9 mer kompetent än alla tidigare Multiplexsändare på denna punkt...

    Klicka på nedanstående länk om du vill läsa mer om min modifikation.

    http://www.svensktmodellflyg.se/foru...1&replypage=99

    /Ville

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •