Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Flasha Emax skyline 32

  1. #1
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard Flasha Emax skyline 32

    Ska flasha ett fc Emax Skyline 32 Acro

    har problem när jag ska flasha fc i cleanflight, den här rutan kommer upp
    (no response from bootloader programming failed)
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screen Shot 2016-04-19 at 5.28.46 PM.png 
Visningar:	106 
Storlek:	202,4 KB 
Id:	58134

    Har provat att kortsluta boot på kortet och alla möjliga grejer som jag läst på olika forum. Men får samma fel jämt.

    Jag får kontakt med kortet så man kan ställa in det om man vill, men jag vill flasha, men det funkar inte,
    HJÄLP HJÄLP blir knäpp snart

  2. #2

    Standard

    Har du provat att trycka på flash firmware igen direkt efter du får felmeddelande? Jag har råkat ut för liknande. Men jag har naze32 med betaflight och då har det löst sig genom att trycka en gång till på flash firmware igen.

  3. #3
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Har provat oändligt med gånger, ikväll blev det framgång sänkte manual baud rate till 57600 från 256000 då äntligen kunde jag flasha kortet.

    MEN då har kortet fastnat i något sorts boot läge så jag kommer inte in på det för att kunna ställa in allt. SNART kommer det ut en ny racequad på köp och sälj

  4. #4
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    har du provat att använda ett annat program för bootloader? typ betaflight eller nåt ditt kort är kompatibelt med? kan lösa problemet!

    En sak, i LibrePilot som visserligen inte har nånting med din programvara att göra men flasha FW är ju samma process, hursom så fungerar det ej ex att FW-flasha cleanflight på coptercontrol om man inte har en extern 4.8V strömkälla till RXen, förstår ej sambandet där alls men utan 4.8V fungerade det ej men med så gick det alldeles utmärkt, gillade inte cleanflight så reverterade men där har du nåt du kan prova iaf!

    Vet precis känslan med en jäkla markad quad som man bara vill flyga, istället sitter man framför en dator och rynkar pannan, jag gav delvis upp med mitt esc-problem, köpte ny beg quad istället så jag har nåt att flyga medan jag samlar kraft till en stöt till på den gamla..


    Oft: 57600baudrate? det är alltså i teorin samma hisnande hastighet som de gamla 57.6-modemen man använde för uppringd internetuppkoppling förut?

  5. #5
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    jo jag har provat andra program, den här videon visade två program som skulle hjälpa men tyvärr så gick jag bet på det, får bli ett snyggt halssmycke :-)


  6. #6
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Och du har provat flasha med 4.8V anslutet?

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  7. #7
    KJ!s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    95
    Jobb
    Badmästare
    Klubb
    Rc up north

    Standard

    Nu var mina problem lösta, fick igång kortet med en annan hex fil, måste helt enkelt ha flashat fel. Det senaste Boris här åxå med betaflight config

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •