Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Vilka landställ till taft viper jet?

  1. #21

    Reg.datum
    mar 2015
    Inlägg
    19
    Jobb
    Snickare
    Klubb
    Falu rfk

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kenneth.eriksson.94 Visa inlägg
    Man kan inte basera motorprestanda på kv, man måste även se till motorns diameter och längd. Ett tips kan vara att skaffa sig en något längre motor som orkar med ett par celler extra, handlar det bara om att motorn inte orkar kan en motor med större diameter med bibehållet kv vara bättre lösning. Det är en djungel, men lär man sig förstå det kan man själv göra beräkningar och justeringar till det som passar ens setup.
    Ska kika noggrannare på det här du beskrev!

    Och bra inlägg henke där du jämförde turbinerna, lät nästan som att en t35 skulle passa mig haha, får kika efter begagnat isf

  2. #22
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Normann Visa inlägg
    Och bra inlägg henke där du jämförde turbinerna, lät nästan som att en t35 skulle passa mig haha, får kika efter begagnat isf

    Det är lite så faktiskt. T35 är grym och bästa valet. Sen kan det vara andra saker som styr också. En T25 är absolut inte fel heller. T35 är den starkaste motorn förhållande till vikten på marknaden.(tror inte jag missat nån) Det blir alltså en lättare installation att välja 11st Kolibri T35 än 1st Jetcat P400. Men kanske inte smidigare
    Superhero

  3. #23

    Standard

    Bara tråkigt pris på de turbinerna annars hade nog varje man haft en i sin arsenal.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •