Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vart köper ni era FPV prylar

  1. #1

    Standard Vart köper ni era FPV prylar

    Hej
    Jag undrar vilken internet butik ni brukar köpa era FPV saker från.
    Köper ni från Europa eller köper ni från andra ställen i världen? Och om ni köper från andra ställen än Europa är det extra avgifter som till exempel tull och sådant i sådana fall, och hur mycket extra kostar det?
    Tack på förhand...

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Banggood! Över 100 paket. Beställer ofta små paket som ZMR250 och mindre som går genom tullen. Billig frakt och en support som funkar snabbare än HK, bara man tar bilder eller skickar in en videosnutt på det som kanske inte funkar. Tämligen snabb frakt. 10-15 dagar. Tror inte något paket fastnat i tullen. Vissa speciella grejer har jag beställt från bl a RMRC, men då blir det dyr frakt och ofta tull och momsavgifter.

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    69
    Jobb
    Design engineer - Saab AB
    Klubb
    Norrköpings Radioflygklubb

    Standard

    ebay, banggood, hobbyking osv.
    Köper jag från utanför EU räknar jag alltid med 30% påslag för tull och moms, dock inte alltid man åker på det, men räkna alltid med det.
    Ett varningens finger bara att ofta säljs det dåliga kopior på banggood och ebay, ser ut som originalen men säljs för mindre än halva priset, av en anledning. gäller främst elektronik.

    Kommer dock bli lite prylar från rotorzone.se framöver då de håller till här i stan så det går fort och smidigt att få tag på grejer
    /Philip Thulin

  4. #4

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Köper mina circular wireless antenner på skånehobby då dom har faktiskt ganska schyssta priser på dom.

  5. #5
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Om man behöver något fort och smidigt och tycker att kundservice på svenska är viktigt vill jag rekommendera autopartner, du hinner knappt klicka på köp innan du får smsnotifikation om att hämta dina grejer.
    Att man dessutom kan ställa rätt avancerade frågor och få bra svar är för mig en stor fördel.
    Ibland är billigast inte alltid bäst. !

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •