Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Får inte till Fullrate på naze och cleanflight

  1. #1

    Standard Får inte till Fullrate på naze och cleanflight

    Har byggt ihop en quad med naze32 rev5 kort.
    Den flyger jättebra och stabilt och jag har fått till 3 olika flightmodes
    Läge 1. Rate mode där den fortsätter tex svänga när jag släpper spaken. Men den gör inte fulla utslag.
    Om jag fattat rätt så är det standard läget.
    Läge 2. Stabliserat läge där den lägger sig vägrätt när jag släpper spakarna men inte ger fulla utslag
    Läge 3 Stabilserat läge med fulla utslag
    Jag kan ha blandat ihop siffrona ovan men det är de 3 lägena som jag har nu

    Hur får man till i cleanflight så att man får rate mode med fulla utslag ?

  2. #2

    Standard

    Du låter bli att välja flight-mode för ett läge på din flight-mode switch. Cleanflight är automatiskt i rate-mode när inget annat mode är valt.

    Hur menar du att den inte ger fulla utslag i rate-mode? Vill du att den ska rolla snabbare eller kan du bara luta visst mycket?

  3. #3

    Standard

    Den lutar bara lite grann, det går alltså inte att rolla eller "loopa" samt så är yaw väldigt långsam

  4. #4

    Standard

    Och du har ett läge på din flight-mode switch där du inte valt flightmode? Om det inte går att rolla så är du inte i rate-mode.

  5. #5

    Standard

    Är inte så bra på detta, men om jag ser rätt så är mitt första flightmode inställt på att inte Horizon eller angle i "på läge"
    Jag har följt denna video https://www.youtube.com/watch?v=gMuKqIKRtdU

  6. #6

    Standard

    I videon säger han ju nått om man inte kan luta mer än 50 grader och att det är default. Dock har jag aldrig märkt det, jag har bara inte valt något flight-mode och får då full rate-mode.

    Är det så att du har en gammal version av cleanflight? Kan du välja Acro-mode?

  7. #7

    Standard

    Skall testa igen. Men hur får man den att snurra fortare alltså yaw?
    Den är seg tar nog 2-3 sekunder för att snurra ett varv.
    Är det pid inställningar som skall ändras?
    Eller när och varför pillar man på pid inställningar ?

  8. #8

    Standard

    Öka "Yaw rate" för att få den att bli snabbare. Den kan inte bli hur snabb som helst i yaw utan det beror lite på vilka propellrar och motorer man har. Men om det står typ 0.30 på YAW rate nu så kan du prova med 0.50 och se om den blir snabbare.

    Under reciver-tabben finns också "RC rate" och om du ökar där så roterar quaden snabbare i alla tre axlar.

    PID ändrar du bara om den verkar instabil eller så. Flyger den stadigt så behöver du inte röra dom.

  9. #9

    Standard

    Provflög ett par ackar nu och det är nog som du skriver, det är full rate.
    Det är jag som måste lära mig att gör loopar och rollar.
    Skall pilla med yaw rate och se om den kan bli snabbare.
    Den flyger grymt stabilt så då rör jag inte pid.
    Tack för bra svar !!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •