Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Var köper man 3x8x4 mm kullager till Cobra 2204 motorer?

  1. #1

    Standard Var köper man 3x8x4 mm kullager till Cobra 2204 motorer?

    Mina kullager i mina Cobra 2204 börjar bli slitna så jag undrar var man kan köpa bra lager till bra pris?

    Jag köpte ett 10-pack från eBay mest som en chansning. Dom var mycket sämre än mina gamla så jag bytte tillbaka till de begagnade.

  2. #2


    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    149
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    http://www.kullagergrossisten.se/pro...4-gummitatning

    Beställde på eftermiddagen och fick dom dagen efter. så en gång har dom varit snabba iaf.

  3. #3

    Standard

    Aha, är det bra kvalitet på dom? Men ska det vara gummitätade?

  4. #4


    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    149
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Har dom i min 3d printer där dom inte snurrar spec fort så kvalitén har jag svårt att svara på. . Finns både med och utan tätning.

  5. #5

    Standard

    Aha, då finns det ju ingen garanti för att dom funkar. Men jag skulle kunna testa dom. Det verkar finnas keramiska också.

  6. #6

    Standard

    Har monterat keramiska lager i en motor nu och den låter i alla fall bra. Ska byta i alla fyra och se om den flyger tystare, två motorer är glapp som det är nu :P

  7. #7


    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    149
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Cool. Kostnad?

  8. #8

  9. #9

    Standard

    Keramiska är grymt precisa. Nackdelen är att kulorna som är gjorda av keramik splittras när man krashar. Så det är av en anledning de inte används tyvärr.

    Sent from my SM-G920F using Tapatalk

  10. #10

    Standard

    Ajdå, det låter ju inte så bra :/

  11. #11

    Standard

    Använder de inte keramiska kullager i RC bilar? Visserligen så är det väl alltid något emellan som flexar vid en crash med en RC bil.

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
    Använder de inte keramiska kullager i RC bilar? Visserligen så är det väl alltid något emellan som flexar vid en crash med en RC bil.
    Jo jag tror vissa kör sånt men jag vet inte så mycket om bilar, kan dock tänka mig att tex fjädringen o däcket tar upp det mesta av kraften. Lagret såg ut som kapslat i nylon eller gummi o inte superlämpligt för motorer då det är mycket mer friktion men bättre tätning än metall.

    Så vissa av egenskaperna är inte önskvärda men snurra kommer det nog.



    Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •