Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 32 av 32

Ämne: Vilken drone? Inte över 1000kr. (Nybörjare)

  1. #21

    Standard

    Jag har faktiskt tänkt att byta ut kameran med tiden! Men jag vill liksom inte slänga ut 3-4 tusen på en gopro, har ni något tips på vad man kan köpa för actionkamera för runt tusenlappen?

  2. #22

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av BiggieLiten Visa inlägg
    Jag har faktiskt tänkt att byta ut kameran med tiden! Men jag vill liksom inte slänga ut 3-4 tusen på en gopro, har ni något tips på vad man kan köpa för actionkamera för runt tusenlappen?
    HÄR!
    http://www.ebay.com/sch/i.html?_from...+git2&_sacat=0

    En alldeles utmärkt GoPro-utmanare, och med gyrostabilisering!
    Retroholic!

  3. #23

    Standard

    Ser riktigt bra ut! Får nog köra på en sån!

  4. #24


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Köpte en sån här för 599 kr på Cdon i slutet av förra veckan - http://www.sony.se/electronics/actioncam/hdr-az1-kit
    Men det var då det. Fast det kan ju komma fler tillfällen.
    Finns säkert mycket bättre men denna duger nog för mina ringa behov. Tämligen liten och smidig om än inte som nyckelrings-kamerorna. Men har Wifi och app så man kan styra den via appen.
    Roger

  5. #25

    Standard

    Aj då, synd att man missade det, riktigt bra pris ju!

  6. #26

    Standard

    Jag köpte till 2 st batterier till syma:n också och då undrar när jag har kört slut på ett batteri ska jag låta motorerna kylas ner lite innan jag stoppar i det andra batteriet? Motorerna kanske inte är dom bästa med tanke på priset, ska köpa extramotorer med tiden!

  7. #27
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av BiggieLiten Visa inlägg
    Jag köpte till 2 st batterier till syma:n också och då undrar när jag har kört slut på ett batteri ska jag låta motorerna kylas ner lite innan jag stoppar i det andra batteriet? Motorerna kanske inte är dom bästa med tanke på priset, ska köpa extramotorer med tiden!
    Motorerna är sk borstade och du tänker rätt, jag har med leksakshelis (500 -storlek dvs rätt STORA) pendlat till affären och hem för brända borstade motorer, de kyls inte så väl av propparna heller. Dessutom håller den sig lämge i luften så jag skulle vänta en minst 5-7mim iaf! Balansera propparna!!!

    Det är bättre att göra ett halvdåligt jobb med det än inte alls! Symapropparna var väldigt ojämna!

    Du kommer tyvärr ej att kunna uppgradera mototerna kostnadseffektivt då du ej kan köra högre än 2s , allt sitter på ett "moderkort" då ka du inte byta ut enskilda komponenter hursomhelst tyvärr!!
    Borstade motorerna har massa kuggar och växlar så allt är formfitted, en större borstad motor får ej plats och en borstlös kan syman inte alls använda utan att byta allt!

    Mvh G

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  8. #28
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av BiggieLiten Visa inlägg
    Jag köpte till 2 st batterier till syma:n också och då undrar när jag har kört slut på ett batteri ska jag låta motorerna kylas ner lite innan jag stoppar i det andra batteriet? Motorerna kanske inte är dom bästa med tanke på priset, ska köpa extramotorer med tiden!
    Dw accarna är iaf riktigt bra!! 25C 2000mah från 2s!!
    Kör den accen i min easytrainer! Låg vikt och mycket kräm, kan t o m kör dubbla flygningar på den accen!!
    Du skulle kunna koppla de paralellt och få rejäl flygtid! Fast då endast m 220g thrust för att stiga! Accen våger ~80g/st!


    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  9. #29

  10. #30
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Instämmer, bästa nybörjarquad ever

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  11. #31

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Tittar man på vad TS länkat till så är en Hubsan X4 inte riktigt vad han är ute efter även om de är bra som nybörjarquad. Han vill väl ha något lättfluget som är avsett för filmning verkar det som och då finns det andra alternativ.

  12. #32
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Ja ok, har erfarenheter av wltoys produkter, de är helt OK oftast!

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •