Hej!
Nu har jag tröttnat på ar6200:ans taskiga 2.4länk och har beställt en till futaba s-fhss 2.4 sbus "fullrange" med diversitet då jag inte vill vara så otrygg i 2.4länken.

Frågan lyder: ft går 3 kablar i en connector in i satelliten och spektrum.sat är inställt i LibrePilot (samma som Openpilot) antar att det är + och minus samt alla signaler från FC (DSM flexiport)

När jag nu skall byta t futaba går jag in i TXwizard och ändrar till "Futaba Sbus" så protokollet är rätt, sen då? Passar connectorn? Om inte, kan jag bara löda om en som passar och plugga i den?

Är det allt? Då har jag dessutom 8 kanaler fria på RX:en? Som jag kan ansluta och kontrollera roligheter med inte sant? Jag kan dessutom koppla in eller ut ström i den om jag skulle vilja!

Ska bli så skönt att få en riktig länk, känns bra att ha diversity i Tx o Rx når man flyger quad, jäklar vad mycket viktigare placeringen av allt Radio när man har kolfiber, foam går signalen rakt genom dessutom är ett bevingat plan oftast snällare vid brownouts.

Äntligen, Futab t8j är ju en erkänt bra heliTX och det kommer bli så skönt att använda de spakarna som är mycket mer precisa än spektrumen!


Alltså, är sladd-setupen densamma vid sbus och spekt. sat?

Jag vill helst inte använda massa kablar utan gillar att det är lättare och cleanare!

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk