Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Failsafe NAZE32 och Futaba T8J

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Failsafe NAZE32 och Futaba T8J

    Får inte ordning på failsafen på min quad. Det jag vill är att gasen går ner till 0 vid alla tänkbara lägen (batterispänningsfall, signal som försvinner osv.....) Nån vänlig själ som kan förklara hur man ställer in detta i cleanflight samt i min radio?

    Tack på förhand!

  2. #2

    Standard Failsafe Cleanflight

    Här är en sida med mycket bra information:
    https://sites.google.com/site/seafur...---cleanflight

    I cleanflight så sätter man failsafe på sidan "Configuration" där det står "Receiver failsafe" och kryssar i rutan sen sätter man värdet för failsafe throttle lika som man har i "minimum throttle" så på denna bild skulle jag satt failsafe på 1150 tror jag att den stoppat motorerna.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screen%20Shot%202015-02-07%20at%209_12_23%20pm.jpg 
Visningar:	73 
Storlek:	79,9 KB 
Id:	58263


    Failsafe på batterispänningsfall vet jag ej om man kan sätta någon stans.

    Futaba radion får någon annan som kan den förklara.
    Senast redigerat av Hunter den 2016-05-03 klockan 15:25. Anledning: Korr.

  3. #3
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Futaba t8j, där har du en f/s meny där du ställervad du vill varje kanal skall göra!

    Edit, glöm ej att i futaba t8j i "aux-channels" att matcha alla kanaler till rätt vred och switchar med cleanflight så det blir rätt i failsafen FRÅN Futaban!

    Och det ser ut som

    AILE-INH

    RUDD-INH

    THROTTL-INH

    Och du vill ha en fritt fallande quad så ställ bort INH mot det värde du vill ha på alla kanaler dvs 0% ,en av mina seglare- MPXHeron ex har 5%roder t vänster i Failsafe och kråkbroms på en smula så den i en perfekt värld gör lata cirklar ned till marken, eller åtminstone vrider på sig så jag har en chans att återfå kontakten i någon av antennerna.

    Throttle- 0-5%-ett värde som ett ej snurrar dina proppar.

    Om du vill ha en chans att den ska räta upp sig och ev minska kraschen (eller skapa en livsfarlig herrelös maskin, beror lite på var , när och hur du flyger) sätter du throttle på 20-25% och att autolevel kickar igång vid signalfel istället.

    Jag själv föredrar en fritt fallande maskin, hellre det än att få en mycket LITEN chans till att den landar någorlunda snällt och en hyfsat stor chans att den hamnar riktigt riktigt långt bort istället med trasiga escs och puffat batteri samt medvetslös pensionär med skärsår.

    Lycka till! Mvh Gustaf
    Senast redigerat av Killenheladagen den 2016-05-12 klockan 08:08.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •