Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Phoenix 1600 hangflyg vid havet på Amundön

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    480
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

    Standard Phoenix 1600 hangflyg vid havet på Amundön

    Jag provade ett nytt ställe, det fungerade men blir nog inget återbesök pga bökig landning. Dock en trevlig flygstund med fågel-sällskap och termik.

    Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

  2. #2
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Underbar film med en bra landning ut från möjligheterna

    Kollade genom flera av dina filmer, bra dom oxo.......och villken skön modell Astro Viking såg ut att vara....liiiiite avis på den ja.........
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    480
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

    Standard

    Tack så mycket för berömmet!

    Vikingen är speciell! Vingen har legat i spänn i några månader då den hade blivit felskränkt, antagligen har den legat lite "tryckt" mot taket under förvaringen och jag ser fram mot att flyga den igen. Absolut rekommendation och trevlig att bygga; söker du på RCGroups hittar du mitt plan och en liten tråd med ritningar samt en del tips från andra. Jag tror nog den hade vunnit på dubbelknäckt vinge (polyhedral) men den enkla V-formen är ju rätt mycket snyggare.

    Även en sånhär "gammal" design i balsa har ju en helt annan flygkänsla, spänstig och tydlig jämför med skumplanen även om man skulle kunna tro att den var trög. En fin dag räknar jag kallt med att den termikar bra trots prop, ställ och tjock kropp.

    Jag kunde tyvärr inte använda träpropellern med min borstlösa motor, plast känns lite fel
    Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

  4. #4
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Skall nog kolla upp lite på RCGroups efter helgen, fullt upp med meeting nu lördag och söndag.

    Du har helt rätt, lite äldre balsa modeller ger en helt annan känsla än dagens frigolit plan när man flyger dom. Har några goda gamla modeller själv och det är en underbar känsla att flyga dom. Vi har jo en meeting här nu i helgen i Hede och då skal jag blant annat flyga min gamla RC Viking och sen en Cub på 220 cm som är byggd av en god gammal modellbyggare helt utan ritning som också skall få komma ut och leka i helgen..........

    Lite synd att du inte hittad någon träpropeller som passar, det hade liksom varit som pricken över i'et.......
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •