Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Skjuter raketer från flygplan

  1. #1

    Standard Skjuter raketer från flygplan

    Hejsan! Tänkte dela med mig av en video jag passade på att filma nu när vädret har varit kanon

    Jag köpte alltså en sk. "multiswitch" från Hobbyking som gör att man kan kontrollera 7 "outputs", med bara en kanal från din mottagare. Jag kan alltså tända på 7st raketer innan jag behöver gå ner och landa. Riktigt roligt faktiskt


  2. #2
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag hade en Pica Spitfire 1/5 som jag utrustade med 2 st Estes missiler, nere i Falsterbo lyckades jag faktiskt träffa min motståndare rakt genom vingen. Det var typ en raket med D-motor, så där var bra ös i dem. De var gjorda för endast en avfyrning.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #3
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Ahh var det du! Såg den filmen på tuben tidigare

    Snyggt jobbat.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  4. #4
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Tror inte det finns på film, på den tiden fanns säkert inte videokameran?
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Jag hade en Pica Spitfire 1/5 som jag utrustade med 2 st Estes missiler, nere i Falsterbo lyckades jag faktiskt träffa min motståndare rakt genom vingen. Det var typ en raket med D-motor, så där var bra ös i dem. De var gjorda för endast en avfyrning.
    Lite större fyrverkerier är snart på väg, lite svårt att få tag på eftersom det inte är nyår

  6. #6

  7. #7


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Att hitta och köpa Estes här i Sverige idag är lite jobbigt, rakter med tillbehör har dalat i popularitet och det var nästan bara Roffes modellflyg som sålde sist. Nu är hans butik nedlagd sen ett par år, men det går vad jag vet ringa det nummer han hade, och beställa. Ganska dyrt dock, bara ett trepack motorer i C klassen kostar runt 150kr.

    Men!, skicka ett pm till mig om ni vill ha adress till ställen som säljer raketer och tillbehör
    Jag har ev också några motorer jag kan tänka mig att göra mig av med, ev någon raket också.
    //Kenneth

  8. #8

    Standard

    Motorer större än D är jag intresserad av.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •