Hej!
Förhoppningsvis kommer min nya ZMR idag och min gamla quads kamera och 200mw vtx skulle bli en perfekt liten backpack som skulle vara kul på eztrainern då vikten på dessa är låg.

På quaden tar dessa komponenter ström från flygaccen genom pdb:n, jag kan ej specs på nån av dessa men tänkte försöka mata m 2s, har en pololustepup t 12V om jag behöver, också ett filter med stepdown till ren 5v eller 6v, jag kan välja, f n sitter det en 3pins connector i både kamera och vtx, kopplat m signal-plus-minus , kameran har dock fler connectors och jag har en massa sladdar jag tror jag ska om möjligt koppla så kameran matar vtx:en, är detta korrekt?

Det är inte farligt att mata med för lite ström så jag bör börja lågt och krypa uppåt, har ett gammalt "powersupply" ltronix b300d där jag kan mata 0-50V m 1-5A CC. Bör kanske testa där först och bara skuva upp volten till grejerna sparkar igång? Kan jag to m vara så fräck att jag kopplar mitt kraftagg till battericonnectorn och slå till vid 3.3V och se om kamera och vtx fungerar och på samma sätt skruva upp V tills de ger bild? Bör mata 0.2-0.5A?

Om nån är riktigt gullig så kan ni göra ett diagram jag kan följa?

Kameran har en 3pinsconnector(används nu), en 4pinsconnector(har connector till denna port) och en 5pins-markerad för osd.



Mvh Gustaf

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk