Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Mer än 4 kanaler till Naze32

  1. #21

    Standard

    Om man gör som i filmen men inte kopplar loss accen utan kopplar upp den i datorn så är dom nya värdena kvar så att man kan spara dom när man är kopplad till datorn.

    Jag provade och koppla loss accen och då var det inga värden sparade så i filmen så har dom kanske inte kopplat loss accen.

    Testade att ladda in den nyaste Betaflight 2.7.1 men då var gtune borttagen så då laddade jag in nyaste Cleanflight istället och där finns den med.

  2. #22

    Standard

    Jag testade detta inne genom att bara hålla quaden i handen och var väldigt försiktig med spakrörelserna.

  3. #23
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hunter Visa inlägg
    Jag testade detta inne genom att bara hålla quaden i handen och var väldigt försiktig med spakrörelserna.
    OK! I cleanflight? Alltså själva processen är fantastisk att se LOS, ni som fått det sparat har ni gjort det i denna ordning?

    Batteri på
    Arma
    Lyft
    Slå på Gtune
    Flyg och se med blotta ögat hur den blir bättre och bättre per punchout och desto svårare man gör för den, ser till att få med alla axlar inkl yaw
    Landa
    Disarm
    Autotune av (och på igen för att spara) - batteri av. - i cleanflight ingen ändring.

    Alt :
    Disarm
    GTune av
    springa upp till datorn
    Koppla usb
    Kolla
    Cleanflight-pidstabb
    Ingen ändring
    Batteri av.

    Jag gjorde som i filmen men det sparas ej!

    I pids-tabben kan man välja luxfloat och två andra alternativ (varav en /rewrite) kommer ej ihåg i skrivande stund men rewrite-sloten använder jag då det är den enda jag kan ändra värden i.
    Skall jag använda en annan av dessa? ?

    Jag har gjort som i Quicktip filmen och ändrat "arm" från och till en switch om det var felet men tyvärr samma resultat!
    Jqg har provat disarma och arma igen och lyft och då är fe nya pidsen i men sparas ej!!

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  4. #24

    Standard

    Prova denna ordningen

    A typical use may go in this order:

    Arm
    Enable G-tune
    Lift off slowly, avoid stick inputs (Roll, Pitch / Yaw).
    Eventually the copter should fly well. Perhaps do a few throttle punch outs and fly around a bit. Take note if each punch out seems to become smoother with less oscillation and the overall flight performance.
    Disable G-tune
    Land
    Disarm, but don’t power off.
    If these are desired results then either a) Connect cleanflight configurator review and save the configuration. or b) Enable G-Tune again to save settings.
    Power off.

    https://github.com/cleanflight/clean.../docs/Gtune.md

  5. #25
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Det är den ordningen och exakt den guiden jag kört, flera ggr, måste missa nånting, måste limma/hitta nya skruvar till pdb och fcplattan innan jagmkan prova igen flyger fixed wing ett tag nu under tiden för att inte förlora vettet

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  6. #26

    Standard

    Du skriver att du landar - disarm och sen g-tune av. Men det står att man ska först slå av g-tune och sen landa och disarm och sen slå på g-tune för att spara. Dock vet jag inte själv om det fungera. Var ett tag sen jag provade g-tune men ska göra ett nytt försök senare i veckan.

  7. #27
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MarkusH Visa inlägg
    Du skriver att du landar - disarm och sen g-tune av. Men det står att man ska först slå av g-tune och sen landa och disarm och sen slå på g-tune för att spara. Dock vet jag inte själv om det fungera. Var ett tag sen jag provade g-tune men ska göra ett nytt försök senare i veckan.
    Precis, den ordningen har jag provat, också provat att stänga ned gtunen och disarma och slå på Gtune igen (för spara) sedan batteri ur, har också provat springa upp (ej slagit till gtune efter gtune av ochdisarm och ej brutit strömmen - kopplat USB (för att försöka spara i cleanflight och nada- ej ändrade värden.)

    Vet ej om jag gjorde fel i alla 7 försök men det är inte omöjligt att jag strulade till det,
    Jag ägnade en hel förmiddag åt detta, förstår ej varför det ej sparas, när epoxyt härdnat skall jag försöka igen ,skam den som ger sig, baseflight el betaflight har också denna funktion?

    Läste om nån som hade det svårt att sparas i cf och i baseflight(el beta) hade det gått felfritt, visst behöver jag flasha betaflight el baseflight på kortet om jag vill byta konfigurator?


    Det är så surt för under/efter gtune känns den så inlåst (LOS iaf)så det är löjligt, vill verkligen veta vad siffrorna hamnar på!!

    Tacksam för hjälp

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •