FLYGKLAR med MiniAPM 3.1 & Kamera!

Plockade isär allt tidigare i helgen och plockade fram alla grejer som ska vara i Ninox.
Och nu är den färdigbyggd! ;-) Tog en liten Ninox-söndag.

Det jag gjort:
- Lödde om och flyttade ESCen långt bak (nu med bättre kylning när den är på utsidan)
- Lödde på 3DRobotics PMU rätt nära ESC
- Placerade LiPo (GensAce 3S 2200 25C) längst bak med en EPP-stopp-bit i framkant för centrering
- Drog ESC-, servo- och APM-Power-kablarna i det lilla spåret framåt (syns inte då)
- Gjorde en bädd för kameran och förstorade hålet (tror jag får förstora mer, blev lite svart i hörnen på bilderna)
- Lade även en EPP-stoppare framför kameran så att den sitter stadigt (finns en del "fluff" där också så den ligger mjukt och fint
- Satte fast mottagaren i nosen med antennkablarna ut och vänt bakåt i det yttre spåret åt var sitt håll (90 grader)
- Tog hål i sidan för att trycka igenom antennen för 3DRobotics-telemetrin, radio-modulen på insidan
- Fäste GPS/Compass-pucken på ovansidan och drog igenom kablaget
- Tog bort en massa tung tejp
- Tog bort blyvikten jag hade för balansering förut
- CG är spot on! Roll-CG också
- USB-kabeln är bara att plugga i från sidan på MiniAPM
- Hamnade på 782 gram
- Säkert nåt till...

Obs! MiniAPM är både upp och ner och felsvängd, men det går att ställa i Mission Planner. ;-)

Det som återstår:
- lägga lite fluff på kameran före man stänger locket för att hålla kameran på plats
- propellern är en tyngre variant så motorn drar mer ström, ska bytas mot folding eller nån mjuk
- måste nog börja gå över till XT60 på ackarna snart
- ska anslutas med Telemetri och ställas om i Mission Planner, en del inställningar, tar nån timme till bara

Och så lite bilder...