Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Tyngdpunkt aerobaticmodell

  1. #1

    Standard Tyngdpunkt aerobaticmodell

    Minns inte vart, men har läst att ett bra sätt att för att hitta lämplig tyngdpunkt för en aerobatic kärra är att flyga inverterat och stiga i 45 grader. Om modellen håller konstant kurs är tyngdpunkt rätt, om nosen faller är den framtung.

    Någon som använder sig av denna metod, eller har några tankar runt den?

  2. #2

    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    415
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb Linköping

    Standard

    Fungerar fint.
    Man ska väl tillägga att kärran ska gå rakt både inverterad och rättvänd i stigningen. Lite framtung med aningen stöttning med dykroder inverterad brukar bli jättebra. Men det är en smaksak och lite beroende på flygstil.
    /A

  3. #3
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    2 577
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Det finns ju de som har gått längre och skrivit hela artiklar. Denna sida "Trim Chart based on Article by Peter Goldsmith"flyinggiants brukar jag kolla upp. Jag har till och med spenderat hela 7 kr på Trim App.
    fredrik

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •