Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Störningar igen!! Hjälp! !

  1. #21
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hoppsan_84 Visa inlägg
    Har du inte fyra pinnar blir det klart svårare eftersom man lägger olika motstod över OSD pinnen för att navigera.
    Man får med en kabel med en lite spak på för att göra inställningarna.
    Hoppsan sa, det var ingen jag fick med...var kan man hitta en sådan?
    Enda jag har är en sonysuperHAD-knappsats men den är 5 el 6pins,

    Men vadå jag kan inte använda denna lilla joystick det talas om heller ? Den har 4pins?

    Kan jag då dra slutsatsen att detta INTE är en hs117-kamera trots utseendet? El udda årsmodell?
    Tack för hjälpen, mvh Gustaf

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  2. #22

    Standard

    Du skriver HS117 men jag antar att du menar HS1177?

    Du ska använda den lilla joysticken som har 4 pins. Men du skrev att din kamera har 3 pins och då vet jag inte. Alla mina HS1177 kameror har 4 pins och jag ställer in dom med joysticken som i videon jag länkade till tidigare i tråden.

  3. #23
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Hej förlåt självklart har ni rätt och jag har 4pins i kameran!!

    Det satt en 3pinsconnector som nog var 4 från början men trasig så den 4e pinnen skymdes helt, man kan ju tycka att jag bode dragit ut och kollat men men..
    Ja jag menar hs1177-kameran, jag måste hitta en sån joystick ni talar om nånstans...vet ni nån svensk shop som kan ha det?


    Löste problemet hursomhelst! Tack till er alla för era gemensamma ansträngningar att hjälpa mig och andra!

    Problemet var hur kameran och vtx var ansutna från början dvs när jag köpte den beg, kanske därför den såldes t o m..

    kamera och vtx var parallellkopplade från pdb:n fast inte direkt från PDB utan en från kabel som grenade sig till två plus och två minus, två till vtc och två till kamera (+ och - alltså)

    kopplade om så pdb>vtx( immersionRC har 5V ut och hit kopplade jag om kameran, regnar så kan ej testa länken med motorerna på nån nämnbar RPM men inomhustesterna ser mycket lovande ut!! Har mer räckvidd och mycket mycket mindre störningar inne i lägenheten och trapphuset (med 2.4ghz futabalänken igång också givetvis)
    så tack! återkommer efter fälttest!!

    Apropå goggleblindheten så kollade jag i en kikare igår och det fungerar som vanligt, jag tror att som någon skrev i tråden tidigare att om man tittar i ett visir dvs EN skärm så tittar man nog lite mer i kors än när man kör goggles, kanske hjärnan vid FPV är extra känslig då man är väldigt koncentrerad och litar helt på syn för att navigera?

    Jag skall besöka en optiker och tala med, de bör väl kunna kasta lite ljus över detta? tills dess får jag "flyga med" en väns goggles för att få lite träning på goggles även om jag gillar visir...suck.
    mvh Gustaf

  4. #24

    Standard

    Jag har en joystick över som jag skulle kunna sälja för säg 50:-
    PM:a om det är intressant

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •