Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: ESC/olika fabrikat med samma Amp

  1. #1

    Standard ESC/olika fabrikat med samma Amp

    Hej!

    En mina ESC på min Eachine 250 racer slutade fungera efter en krasch och tänkte beställa ny(a). Min fråga till er mer erfarna är om jag kan använda annan märke än de tre andra (med samma Amp så klart (12A) )? eller måste jag byta ut alla?

    hoppas ni förstår min fråga.

  2. #2
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Det är ej rekommenderat att göra detta, nästan bättre att byta ut alla 4 om du ej kan få tag på en identisk, det går säkert att ställa escn så den jobbar i harmoni med de övriga hjälpligt men jag tror detta blir långt från optimalt, de kan ju svara olika på output/input-värden ev och då får du aldrig till en välflygande maskin, köp 4st nya likadana så har du en i reserv! Och de som sitter på ramen kan du bygga nåt annat kul med, en el två motorer så kan du bygga en hovercraft ex? El ett två-tremotorigt flyg?
    Lycka till! Mvh Gustaf

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Det är ej rekommenderat att göra detta, nästan bättre att byta ut alla 4 om du ej kan få tag på en identisk, det går säkert att ställa escn så den jobbar i harmoni med de övriga hjälpligt men jag tror detta blir långt från optimalt, de kan ju svara olika på output/input-värden ev och då får du aldrig till en välflygande maskin, köp 4st nya likadana så har du en i reserv! Och de som sitter på ramen kan du bygga nåt annat kul med, en el två motorer så kan du bygga en hovercraft ex? El ett två-tremotorigt flyg?
    Lycka till! Mvh Gustaf

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

    Snyggt! Stort tack! Byter alla

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •