Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: En eller två tankar till tvåcylindrig metanol motor?

  1. #1

    Reg.datum
    Oct 2012
    Inlägg
    45
    Jobb
    Automation
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard En eller två tankar till tvåcylindrig metanol motor?

    Hej,

    Har huvudbry angående bränslesystem för 2 cylindrig motor med separata förgasare.

    Någon som har några synpunkter om för/nackdelar med olika lösningar?
    En tank med separata klunkar eller två helt separata tankar.
    Eller finns ytterligare varianter?

    /Martin

  2. #2
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 639
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Jag har kört (antar att det du har är en Saito 182: a) med dubbla klunkar och ingen tryckmatning,funkar för mig...
    Om det är en tvåcyllad bensinare med dubbla förgasare så har jag en slang och T-koppling..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  3. #3

    Reg.datum
    Oct 2012
    Inlägg
    45
    Jobb
    Automation
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Det är för en Laser V300 men fabrikat borde inte ha någon betydelse eller?
    Om du kör utan tryckmatning, kör du med dubbla luftrör som på linflygtank eller hur undviker du att soppan "pissar" ut om man flyger inverterat?

    /Martin

  4. #4
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 639
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Det kanske funkar bra med tryckmatning på Laser´n,har nog aldrig flugit så att soppan kommer ut om man flyger inverterat..
    Saiton trasslade med detta o funkade bättre utan så då får den gå så..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  5. #5

    Reg.datum
    Oct 2012
    Inlägg
    45
    Jobb
    Automation
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Tack för feedback!
    Vi kör på en tank, två klunkar och sen testar med och utan tryckmatning.

    /Martin

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •