Reklam

Resultat 1 till 6 av 6

mne: Hjlp! PID p racebygge lite nybrjare...

Question Hjlp! PID p racebygge lite nybrjare...

Hej Jag bygger min andre quadcopter nu och har inte riktigt blivit sker p PID instllningarna! Jag har ingen att frga s vnder mig hit. Det knns som det blir vldigt lga instllningar p PID nr de slutar skaka s nu undrar jag om det r ngot fel eller r det s bara? ;P
    Openpilot GCS
    PID:
    P:r,60 p,65 y,670
    I:r,90 p,90 y,890
    D:r,15 p,15 y,45

Komponenter:
    Chassi: Diatone 250
    CC3D
    30A Little bee
    DYS MR2205 2750kv
    6045x3
    kontroll: Flysky fs-i6

Hoppas p svar frn ngon med lite mer erfarenhet tack i frhand! /Emil
    Senast redigerat av emilsvensson92 den 2016-06-15 klockan 13:08.

Standard

Vad kr du p fr acc nr du har 2750kv p 6045x3? Generellt s borde det vll bli lga PID p det d det borde "svara" ganska mycket mer n tex 2300kv 5045x3

Standard

sorry r lite ny vad menar du med "acc"? Aha tack! det frklarar lite fr mig blev lite orolig nr jag lst p vissa stllen att PID brukar ligga mycket hgre. Var bara sugen p att bygga en quad med s mycket effekt som mjligt till ett skapligt pris s har i stort set bara kollat siffror och jmfrt. Den verkar flyga bra nu men mste nog finslipa lite p det! men den frsvinner jvligt fort ivg

Men s det r inga problem med s lg PID? Det r inte s att typ CC3D ger upp om det blir lgt eller ngot?

Har tidigare byggt en riktigt budget variant av quadcopter s har sttt p lite problem man lrt sig av....

Standard

Med acc menar jag batteri Hur mnga volt r det p?
    Lga PIDs r helt okej, om du tycker att den flyger bra s finns ingen anledning att ndra dom, bttre att bara flyga istllet tills du mrker ngot som du vill ndra.

Standard

6045 triblades p 4s med 2750kv motorer lter inte kompatibelt, vet ej om 3s men ven det borde ligga i farozonen - kolla motor temperaturen gr dom heta finns det risk fr demagnetisering.

Annars r lga pids inte ovanligt p starka maskiner - de behver inte "knuffa" s hrt fr att det ska ge nskad effekt - hnger du p ett mjlkpaket p den borde dom ka rejlt. Samma sak om du byter till en mindre aggressiv propp.

Tror verkligen du r i fara fr att grilla dina motorer ven om kanske dina ESC tl en hel del - det hnger p vilket batteri du anvnder mest - tillverkaren sger att den drar 35.8 A p en vanlig 2 blads 6045 o 4S o 27.6 p 3s med samma propp, s triblade 6045 borde bli mycket, mycket mer s var frsiktig.

Standard

Kr p 3s nu! fan det har jag inte tnkt p s bra att du skrev det! Tnkte inte p att testet r med tv bladiga propps. Det blir nu i detta fall ljumna med inte s speciellt hrd krning.Har dock bestllt 4s nu testar kanske en snabbis men har 5045 propps p lager men vill ju kra med 6" nr jag har ram till det �� fr nog hitta ngon 210mm ram fr 5" s jag lter bli 6":arna ��

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •