Flygande vingar, jag har aldrig flugit en sådan här annat än i sim och jag förstår inte riktigt tjusningen?

De är snabba (de mindre varianterna, X5 och nedåt)men verkar också rätt vobbliga och instabila och frånvaron av sidoroder gör livet lite svårare känns det som?

Landning med halvt exponerad propp känns också som ett bra sätt att sitta och bygga om motorfästen ofta?
Var ligger tjusningen? Vad är det ni gillar med flygande vingar som en konventionell flygkropp ej gör för er?

Jag har önskat bygga en modell från scratch en längre tid men andra modeller har kommit ivägen, jag vill bygga i depron och en flygande vinge typ FT deltawing med ett kf1-steg verkar extremt lätt att bygga, har ett gäng 2204r liggande m några escs och en bec har jag, även servona och Rx till detta och skulle vara kul att montera 2st 2204or(eller en iaf till en början) på en flygande vinge som denna. Ev slänga på en lätt 200mw fpvsetup om den flyger bra eller bygga en till med 2st 2204or och FPV m 4s !

Är detta ett OK projekt för en förstagångsbyggare? Jag är duktig med kniven och limpistolen, har erfarenhet av att bygga grejer i depron men inte ett helt plan ännu, bör jag kanske försöka mig på nåt annat än en vinge? Jag tänkte att jag skulle slå två flugor med att bygga eget och testa flygande vinge..!

Mvh Gustaf

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk