Reklam

Resultat 1 till 5 av 5

mne: Behver ny multikopterracer. r det mjligt att gra en racer av DJI/Naza??

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Trnare
    Klubb
    sker efter klubb el sllskap

Standard Behver ny multikopterracer. r det mjligt att gra en racer av DJI/Naza??

Hej!

Starar ny trd,; Jag har kraschat och kan ej hitta min zmr250 och vill erstta den, jag kan ev ha tillgng till en f450-ram, osker p namnet, hursom en dji-ram och Dji NazaV2-styrkort och dji-Gps-system, i quad eller hexa-konfiguration, allts en kopter som r betydligt strre, tyngre och skrare n en ex zmr eller liknande i kolfiber.

Jag tycker det r kul att flyga fort och lgt, gra riktigt snva svngar och flippar mao flyga s galet jag klarar..(i ratemode om det behver nmnas), mina erfarenheter hittills r quads, 320-250-storlek p 3 och 4s och hade rtt bra tryck i min zmr250 m trebladsBN o 4s, krt cc3d och naze32 tidigare med OP och cleanflight, Om det r ngon som har en 250-350-racequad ver r jag mycket intresserad!

Kan man ens flyga p detta vis med en Nazakopter? Det knns som de inte riktigt r gjorda fr det utan mer vara hngande kameraplattformer?

mao br jag glmma allt vad naza och DJI heter i min jakt p ny fartkopter?

mvh sur Gustaf utan racequad...

Standard

DJI-racer:

Men kom ihg att det i princip bara r ramen som r DJI :P

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    1 394
    Jobb
    Klubb

Standard

Tack Martin, den videon var mycket informerande, trotsmatt det sg rtt coolt ut och piloten verkade duktig s var det nd ingen riktigt bra fart och nnu vrre, skulle han kraschat dr i trdet eller dyl blir det plastregn och bestllande av nya delar misstnker jag, en f550 med dji-grejer p tror jag ej skulle klara manvrarna i videon tyvrr s jag har vl svarat p egen frga.
    Bsta r vl att vnta in nn bra beg racequad p prylmarknaden, ocks tnkt lite p tbs vendetta och vortex pro som gngbara alternativ r det ngon som har kritik och flugit/gt ngon av dessa 2 "pnf" quads?
    Sett rotorriots test av bgge och de verkar OK men inte mycket mer...(frutom hur sjukt snygg tbs vendetta r men det frsker jag bortse ifrn d utseendet tjnar noll syfte! )

Mvh Gustaf

Skickat frn min SM-T211 via Tapatalk

Reg.datum
    Jun 2013
    Inlgg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hkaklubben - Halmstad

Standard

r jttesimpelt att svara p.
    Nej, man kan inte flyga som med en liten FPV racer med ngot DJI-system de r bara till fr att hnga i luften med GPS filma typ som du sjlv sger.

Priset p ett DJI Naza lite(det billigaste naza-styrsystemet) r ungefr lika dyrt som en hel 250 FPV racer kostar med ram, styrkort, motorer, fartreglage, ja allting.
    Det finns allts ingen anledning att ens spekulera om det.

Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Inlgg
    1 394
    Jobb
    Klubb

Standard

tack, tnkte i samma banor, ven om jag ev kan f tag p DJI-komponenterna billigare och f vissa komponenter ssom styrkort, gps etc s blir det ju nd skitdyrt nr jag kraschar... och som jag flyger quad kraschar jag.

att hnga i luften klarar min easytrainer ,jag vill ju ha nt litet fartmonster.

sg en video m pentacopters, en push-motor p en typ 250-racequad, skrek riktigt hrligt, det skulle vara sweet. Om man skulle stta pushmotorn p trainerswitchen som en avtryckare...

mvh G

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •