Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Behöver ny multikopterracer. är det möjligt att göra en racer av DJI/Naza??

  1. #1
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard Behöver ny multikopterracer. är det möjligt att göra en racer av DJI/Naza??

    Hej!

    Starar ny tråd,; Jag har kraschat och kan ej hitta min zmr250 och vill ersätta den, jag kan ev ha tillgång till en f450-ram, osäker på namnet, hursom en dji-ram och Dji NazaV2-styrkort och dji-Gps-system, i quad eller hexa-konfiguration, alltså en kopter som är betydligt större, tyngre och skörare än en ex zmr eller liknande i kolfiber.

    Jag tycker det är kul att flyga fort och lågt, göra riktigt snäva svängar och flippar mao flyga så galet jag klarar..(i ratemode om det behöver nämnas), mina erfarenheter hittills är quads, 320-250-storlek på 3 och 4s och hade rätt bra tryck i min zmr250 m trebladsBN o 4s, kört cc3d och naze32 tidigare med OP och cleanflight, Om det är någon som har en 250-350-racequad över är jag mycket intresserad!

    Kan man ens flyga på detta vis med en Nazakopter? Det känns som de inte riktigt är gjorda för det utan mer vara hängande kameraplattformer?

    mao bör jag glömma allt vad naza och DJI heter i min jakt på ny fartkopter?

    mvh sur Gustaf utan racequad...

  2. #2

    Standard

    DJI-racer:


    Men kom ihåg att det i princip bara är ramen som är DJI :P

  3. #3
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Tack Martin, den videon var mycket informerande, trotsmatt det såg rätt coolt ut och piloten verkade duktig så var det ändå ingen riktigt bra fart och ännu värre, skulle han kraschat där i trädet eller dyl blir det plastregn och beställande av nya delar misstänker jag, en f550 med dji-grejer på tror jag ej skulle klara manövrarna i videon tyvärr så jag har väl svarat på egen fråga.
    Bästa är väl att vänta in nån bra beg racequad på prylmarknaden, också tänkt lite på tbs vendetta och vortex pro som gångbara alternativ är det någon som har kritik och flugit/ägt någon av dessa 2 "pnf" quads?
    Sett rotorriots test av bägge och de verkar OK men inte mycket mer...(förutom hur sjukt snygg tbs vendetta är men det försöker jag bortse ifrån då utseendet tjänar noll syfte! )

    Mvh Gustaf

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Är jättesimpelt att svara på.
    Nej, man kan inte flyga som med en liten FPV racer med något DJI-system de är bara till för att hänga i luften med GPS å filma typ som du själv säger.

    Priset på ett DJI Naza lite(det billigaste naza-styrsystemet) är ungefär lika dyrt som en hel 250 FPV racer kostar med ram, styrkort, motorer, fartreglage, ja allting.
    Det finns alltså ingen anledning att ens spekulera om det.
    ________________________________________
    Mina maskiner

  5. #5
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    tack, tänkte i samma banor, även om jag ev kan få tag på DJI-komponenterna billigare och få vissa komponenter såsom styrkort, gps etc så blir det ju ändå skitdyrt när jag kraschar... och som jag flyger quad kraschar jag.

    att hänga i luften klarar min easytrainer ,jag vill ju ha nåt litet fartmonster.

    såg en video m pentacopters, en push-motor på en typ 250-racequad, skrek riktigt härligt, det skulle vara sweet. Om man skulle sätta pushmotorn på trainerswitchen som en avtryckare...

    mvh G

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •