Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vill varna om en användare på rcflyg!

  1. #1

    Reg.datum
    mar 2015
    Inlägg
    19
    Jobb
    Snickare
    Klubb
    Falu rfk

    Standard Vill varna om en användare på rcflyg!

    Jag köpte en dr mad thrust av eggalue för på rcflyg den 18e juni, motorn här ännu inte dykt upp och inget av hans nummer går det att nå han på helt plötsligt, har försökt i flera dagar nu, ingen signal går fram.. Har sett att han säljer en del andra saker här också.

  2. #2
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Han har tidigare varit seg med att skicka, men skickar till slut ( i alla fall hittils). Fyhren fick vänta 1 månad på sin mottagare.
    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...hlight=eggalue
    fredrik

  3. #3

    Reg.datum
    mar 2015
    Inlägg
    19
    Jobb
    Snickare
    Klubb
    Falu rfk

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg
    Han har tidigare varit seg med att skicka, men skickar till slut ( i alla fall hittils). Fyhren fick vänta 1 månad på sin mottagare.
    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...hlight=eggalue
    Han skrev att han skickade den den 20/6.. ��

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    14
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    Kungälvs mfk, Trollhättans mfk, Stenungsunds mfk

    Standard

    han har blåst mig på tradera...
    För övrigt tycker jag att 2-taktare bör köras med avstämd pipa.

  5. #5

    Reg.datum
    mar 2015
    Inlägg
    19
    Jobb
    Snickare
    Klubb
    Falu rfk

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JonteY Visa inlägg
    han har blåst mig på tradera...
    Vilken typ.. Får se om man får någon motor nån gång, annars får man väll ta en sväng förbi han och hälsa på om man har vägarna förbi ��

  6. #6

    Reg.datum
    mar 2015
    Inlägg
    19
    Jobb
    Snickare
    Klubb
    Falu rfk

    Standard

    Kan meddela att jag fick motorn idag, typiskt jag beställde en ny från hobbyking igår som skickades imorse.. Aja har en i reserv nu iaf hehe

  7. #7
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Hej, ville bara sticka in att du bör ta bort tråden? För det första varnar du för en användare som faktiskt fullföljt affären så topic är nu offtopic samt närapå förtal,förstår du?
    Kan också vara farligt (läs olagligt) att skriva vadsomhelst om folk godtyckligt sen kan det bli rätt pinsamt.

    Nu i detta specifika fall kanske det är på sin plats med en varning då nån hade blivit blåst helt på tradera enl uppgift, min kommentar gäller mer sådana här trådar i allmänhet att man bör vänta ett tag iaf, livet kan komma mellan ibland , fruar, barn, hundar, jobb och annat kan ibland vara överväldigande och planer faller isär, givetvis skall man vara kontaktbar om man behöver ändra på en uppgjord affär och kompensera den lidande parten.



    Jag lärde känna en man som blev flygkompis och vi gjorde saker ihop och jag hade en del grejer hemma hos honom och han försvann bara, mobil, email och allt av, noll kontakt på flera månader, var orolig först sedan började jag bli arg, mina emails gick från "Hur mår du kan jag hjälpa dig med nåt, snälla hör av dig"? Till "Varför undviker du mig, jag vill ha tillbaka mina komponenter som är hemma hos dig och jag börjar bli riktigt jävla arg, vill du ej ses, ha då kulor att säga det till mig?"

    Han hörde av sig, han hade varit inlagd på sjukhus flera månader och nästan gått åt, gissa om jag kände mig lite dum?

    ONT Kul att du fick din motor och hoppas det ej var som resultat av denna tråd utan att människan gjorde rätt för sig ändå, se den du beställt som en reserv eller kanske något nytt projekt?

    Mvh Gustaf

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •