Reklam

Resultat 1 till 12 av 12

mne: Drfr hatar jag kpa begagnat

Standard Drfr hatar jag kpa begagnat

Efter att shoppat hr p rcff, efter ett par dagar monterade jag ihop krran och insg att jag mste ndra dragningen av kablar, det var inget fel utan minst 0.5m fr mycket kabel per servo, samt ett servo som inte fungerade p hjden(blev till att byta bda). Tog bort alla skavsladdar, batterierna hade cirka minst 2 par olika kontakter p vgen till powerboxen. Olika lnga sttstnger till hjdrodert, blev nyatillverkade s nu r slagen lika p bda sidorna.

Nu r den som jag vill utan en massa felkllor, det tog tre lnga kvllar att fixa till kroppen, jag har en ide om hur jag skall fixa till vingarna men det tar jag efter frsta flygningen.

Ha en bra sommar och flyg skert!😌

Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    5 955
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malm Radioflygsllskap

Standard

Nu blev man nyfiken!
    Vad r det fr krra man fr skda p fltet inom en snar framtid??
    Retroholic!

Standard

D fr du tyvrr ka till hus fr att beskda den.

Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    5 955
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malm Radioflygsllskap

Standard

Aj fan...
    Retroholic!

petera38s avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlgg
    592
    Blogginlgg
    1
    Jobb
    Fritidsforskare
    Klubb
    LUDVIKA RFK

Standard

Hur mycket rabatt fick du p modellen? Str det i relation till ditt extra jobb?
    Tyvrr finns det inte s mycket hantverksskicklighet numera, s det r ju tur, om man kan fixa till grejerna sjlv.
    An Expert has done every mistake ...
    A Master has done every mistake....Twice!

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlgg
    3 027
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

Frstr precis Kanneth. Jag har sett exempel dr en modell kpts in som byggts av ngon av de riktigt stora grabbarna fr att sedan behva slaktas ner helt fr renovering. fler exempel r vnner frn Schweiz har pippi p att montera elektronikldor och batterier medan jag sjlv frsker hlla nere till minimum. Jag kan inte se varfr man behver 5st separata batterier i en "skumvffla".
    Vasamodel special -Det hnder i Ljungby sklart!

Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Inlgg
    3 208
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

Standard

Alla har vl olika intressen i hobbyn, vissa lskar att flyga, andra installera elektronik i massor och andra vill bara bygga. Medan andra vill bara ha och saknar alla frdigheter fr bygge av alla slag. Tyvrr, bara att acceptera.
    Senast redigerat av Kenneth E den 2016-06-30 klockan 14:19.
    DS-24 operatr.
    Hatar min dator, men tillbringar nd 10 timmar om dagen med den.
    lskar mina 30s med Stinger 400 size nr den gr som bst.
    FPV is das Shit! avstnd 27km med TechPod, hjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlgg
    Alla har vl olika intressen i hobbyn, vissa lskar att flyga, andra installera elektronik i massor och andra vill bara bygga. Medan andra vill bara har och saknar alla frdigheter fr bygge av alla slag. Tyvrr, bara att acceptera.
    Den som har byggt planet och dragit all elektronik r skert bttre n dig p andra saker

Coxs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlgg
    183
    Klubb
    Karlstad MFK

Standard

Det r vl ocks s att ingen sljer av sina personliga favoriter, dr allt blivit perfekt, utan det r de dr planen som man aldrig riktigt "ftt till" som sedan sljs.

Sjlv tycker jag nog att det roligaste r att bygga, s att kpa ngot begagnat blir lite tokigt d man inte fr gra den roliga biten sjlv!
    Kr s det ryker!

Standard

Jag har sjlv en viss niv p installation och finish och om modellen inte har det s r det bara roligt att fixa det. =) Men det r ju ett plus om det r bra frn brjan. Men man vill ju ha det som man sjlv vill ha det... envis som man r s tar det alltid lnge f upp en krra i luften som man kper beg. :-D
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlgg
    3 027
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Cox Visa inlgg
    Det r vl ocks s att ingen sljer av sina personliga favoriter, dr allt blivit perfekt, utan det r de dr planen som man aldrig riktigt "ftt till" som sedan sljs.

Sjlv tycker jag nog att det roligaste r att bygga, s att kpa ngot begagnat blir lite tokigt d man inte fr gra den roliga biten sjlv!

I de fallen jag tnker p s r det inte att man inte ftt till det perfekt utan att man inte greppat alls grunderna hur saker fungerar. Att ett servo skall anvnda hela sin slaglngd osv.
    Vasamodel special -Det hnder i Ljungby sklart!

Standard

D undrar jag om du "glmde bort" att titta igenom modellen innan kpet eller kpte du den osedd skickad med post? Av rubriken att dmma s har du gtt p fler nitlotter vid kp av begagnad modell? Ett alternativ d r ju att ppna ldret och kpa nytt. S fr du modellen byggd precis som du sjlv vill ha den = inget att stra sig p!
    Som skrivet tidigare, Alla bygger vi olika och kper man begagnat fr man ju rkna med det. Inget att gnlla om! Jag sjlv r nstan fr pedant med mina modeller. Kabelstrumpa, frger p krympslang&buntband, minimalt med skarvar, lagom lnga kablar m.m. vljer att kpa nytt och bygga frn brjan s fr jag precis som ja sjlv nskar. Enkelt.!

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •