Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Var får man egentligen flyga nu för tiden?

  1. #1

    Standard Var får man egentligen flyga nu för tiden?

    Hej!

    Har precis uppgraderat till ett större nybörjarplan som jag inte kan flyga med på landet som jag gjorde med mitt förra p.g.a. platsbrist och tänkte därför flyga på Årstafältet, men de verkar som om platsen ligger innanför Bromma CTR, så var kan/får man flyga? Bor i Bromma så uppskattar om man får tips i närheten som inte leder till rubriker i media

    Alex
    Senast redigerat av brygus den 2016-07-10 klockan 16:56.

  2. #2

    Standard

    Har inte koll på vilka modellflygfält det finns eller var man får flyga i stockholmstrakten men så här ser Bromma CTR ut och där får man alltså inte flyga alls utan tillstånd från trafikledningen.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Bromma CTR.JPG 
Visningar:	213 
Storlek:	105,6 KB 
Id:	58873
    Bilden hämtade jag från "drönarkartan":
    http://daim.lfv.se/echarts/dronechart/
    /Leif

  3. #3

    Standard

    Mm, hittade den karta när jag googlade på var man kan flyga, men hittade också gammal info att det fanns undantag för Årstafältet (2011) och läste något om Grimsta som båda ligger inom Bromma CTR. Antar också att Barkarby flygfält fortfarande används som RC fält, vilket också ligger innanför, men där tror jag att det är medlemskap som gäller... Lite tråkigt att man är tvungen att åka 40 minuter för att få flyga en stund, Har för tillfället bara 1 batteri så det är ganska dålig ratio mellan faktiskt flygning och resande för att få flyga

    Alex

  4. #4

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    353
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    (miljonär i tid ) pensionär
    Klubb
    Kungsängens modellflygklubb

    Standard

    På Barkabyfältet är det inte tvång att vara med i Stockholms radioflygklubb, för att det är en så kallad allmäning idag som Järfälla kommun äger,men ta gärna kontakt med Stockholms radioflygklubb för mer information
    Annars är du välkommen ut till Kungsängens modell flygklubb kolla vår hemsida
    Tobbe

  5. #5
    Irokees avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    140
    Jobb
    FSE.... Avnet Abacus
    Klubb
    Ekerö RC, Munsö Divisionen

    Standard

    www.mmfk.se kanske .. ?
    Inte medlem själv längre då tiden inte räcker till. Men fint fält !
    Definitivt en nöjesflygare......
    IACE 1978
    Våga vägra Face-bööök

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •