Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Motorval 1kg tricopter

  1. #1

    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    4
    Jobb
    CAM beredare, CNC-operatör, verktygsmakare
    Klubb
    Jönköpings Radioflygklubb

    Standard Motorval 1kg tricopter

    Hejhopp!

    Flyger idag en sådan här från HK:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...?strSearch=y-3
    Den flög alldeles utmärkt innan en liten incident , tänker passa på att uppgradera den med ny drivlina.
    Vill ha högkvalitativa motorer med inbyggd propgänga och matchande ESC.
    Flygvikten är drygt 1000gr och acken 3s 2200mah.

    Några tips?

  2. #2
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Min gick också i backen i lördags, fick solen i ögonen sedan tappade jag orienteringen, slog i sönder en motor och kontrollkortet (tror det var ett KK1.1, så den hade hängt med länge). Så nu är jag också ute efter en ny uppsättning motorer och kontrollkort. Blir skoj om någon har ett bra tips till 3S.

    Någon som kört en tri med 18" och 6S, har en massa sådana motorer liggande hemma?!
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #3

    Standard

    Jag använder dom här motorerna till min tricopter, EMax GT 2215/10 1100kv är bra nöjd, då den kan ta olika storlekar på propp.

    Varför den, är att jag har den på min mitt el plan så hade redan extra axel och passande propps att använda.

    Nu kör jag med gws 9x5 och helt ok, har provat med apc 10x4,7 och blev alldeles för bra drag tyckte jag, (inget att jämföra emot), för den vikt jag har. Priset tycker jag är lite dyrt för apc proppen när det går åt ett x antal varav gws används.

    Om detta är rätt eller fel vet jag inte, men jag använder det.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •