Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Arf jet med ace 60?

  1. #1

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    2
    Klubb
    Dalarna Siljansbyggdens RFK

    Standard Arf jet med ace 60?

    Har kikat på Global Jet Club och deras f16 och Superviper.
    Någon som vet mera....nära att trycka på köpknappen.

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Denna typ av modell har börjat slå genom på riktigt. Jag hade dock inte vågat chansa på en uppstickarmotor utan valt Kingtech K60 om man nu tycker en 6kg turbin är vettig i den maskinen.

    Själv ser jag den som en Kolibri-maskin och jag förundras över att dem till och med flyger den med K80. Det blir fort tungt och det blir plötsligt ett strykjärn som kräver mycket av piloten i start/landning.

    Jag hade nog om budget var inblandat försökt köpa en ARF och montera turbinen själv. Det poppar upp synpunkter på dels soppasystemet och dels servonas kabeldragning. Skall man börja rota så kan man likaväl bygga rätt från början utan att först demontera massa jox. (En K45 Kingtech hade jag nog valt i sådana fall)

    Här finns trådar om dem http://www.rcgroups.com/jet-turbines-379/
    Superhero

  3. #3
    petera38s avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    592
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Fritidsforskare
    Klubb
    LUDVIKA RFK

    Standard

    Har också kollat på dessa nya "foamies". För ca. kr 25.000;- kan du köpa en flygklar jet, som flyger fantastisk bra! Mht servouppsättning m.m. kan det diskuteras om det inte är bättre att installera grejerna själv, och välja kvalitetsservon m.m själv. Då vet man, att det blir, som man vill ha det. Men om man inte är sugen på att göra det själv, är det ju bra att ett företag, som Global Jet Club, gör ett bra jobb för en. Vet av erfarenhet, att det mesta dom gör i jet-väg är bra kvalité, tänker bl.a. på en F-15, som jag köpte för en del år sedan. Den var riktig bra satt ihop. Vad angår turbinen, Ace 60, så gäller väl samma fördomar, som gällde när KingTech kom på marknaden. Man var lite skeptisk, tills att det visade sig, att dom var ganska utmärkta. Om G.J.C. har valt Ace, som deras turbin fabrikat, tänker jag, att dom säkert har testad den grundligt innan...? Annars är det bara att avvakta, och se vad som händer framöver....
    Mina "5 cents"
    /Pete
    An Expert has done every mistake ...
    A Master has done every mistake....Twice!

  4. #4
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Superhero

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •