Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 43 av 43

Ämne: Några nybörjarfunderingar (Funcub bygge)

  1. #41
    NickeLs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    378
    Jobb
    Webbutveckling, IT
    Klubb
    Eskilstuna flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av biasb Visa inlägg
    Bifogar en skärmdump från ecalc med det jag har matat in:
    Bifogad fil 59064

    Hade tänkt att beställa denna motor men blev lite tveksam nu...

    NickeL: Har du märkt att motorn blir varm?
    Jupp den blir ganska het, men funkar fint, jag tror delvis att min blir så varm just för att jag monterade en stor spinner som blockerar allt luftflöde till motorn typ... men jag har ca 7 min flygtid blandad flygning med den motorn och 3s 1300 mah och 12x6 Xoar, jag ska testa 12x5 och se om den gillar det bättre, samt skippa spinner så får vi se.

    men som Cummins säger, en 140g motor fungerar fint om du inte jagar minsta lilla gram som jag.

    www.iabrc.com säljer emax motorer billigare än mbs rc. Bra och snabb frakt, jag handlar det mesta från Iabrc


    //Nicke

  2. #42


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Gör det inte besvärligare än det är för så kritiskt är det inte på denna typ av kärra.
    De flesta föreslagna fungerar säkert bara du matchar med lämplig propp, fartreglage och ack.
    Roger

  3. #43

    Standard

    Att jag har tittat på de mindre motorerna var för att jag tänkte bygga lite lättare och vad jag har läst verkar planet ganska framtungt.

    Kommer inte våga chansa, så efter att ha matat in de olika i ecalc så blir det förmodligen en GT2820 (850kv) med en 12x6 då är alla "mätare" gröna .

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •