Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hjälp med programmering Futaba T8J

  1. #1

    Standard Hjälp med programmering Futaba T8J

    Försöker få till camber på mitt segelplan dvs så att både aileron och flaps går ner några millimeter via en switch på radion. Får dock inte till det riktigt. Har fått till så att aileron går ner men inte flapsen.

    Nån som vet hur man gör för att få till detta?

  2. #2

    Standard

    Kan man kanske lägga in en manuell mixer med Aileron som master och Klaffkanalen som slav? I och för sig kanske du då blir tvungen att dedikera en extra switch för att aktivera just den "sekundära" mixern så att inte klaffen rör sig med skeven under vanlig flygning. (för jag antar att det inte var detta du ville?)

  3. #3
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av waqr Visa inlägg
    Försöker få till camber på mitt segelplan dvs så att både aileron och flaps går ner några millimeter via en switch på radion. Får dock inte till det riktigt. Har fått till så att aileron går ner men inte flapsen.

    Nån som vet hur man gör för att få till detta?
    Jag har detta, du får köra Pmixar (master-Ail-slave-aux1) etc och separata kanaler för alla servon(4st) du måste enabla flaperons och sätta V skec i kanal1 och H slev i kanal6, 5 och 7 kan du sätta servona i, finns säkert mett sätt att binda ihop servona mekaniskt med ysladd men jag har också mina klaffar mixade att följa mina skevs rörelser på en ACROswitch jag har så ysladd bråkade jag ej med, hade kanaler över, var det oklart är manualen bra på denna programmering!

    Du kan sätta OFFSET-Klaffar också! I pmixarna

    Mvh Gustaf kör samma Tx, älskar den

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  4. #4
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Hur gick det? Sitter m tx framför mig, vill du Tt jag ska filma/fota mina inställningar för detta, det kan vara svårt att få till en fullhouse-seglares alla kanaler men det går precis med denna radios mixar om du offrar möjligheten att ha Rudder-Ailerons på en switch, denna mix är ju en fast mix och kan markeras som av eller på, på en seglare är det ändå bättre att koordinera svängarna manuellt tycker jag

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  5. #5

    Standard

    Tack för alla svar. Ska kolla mer på detta idag. Återkommer!

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Hur gick det? Sitter m tx framför mig, vill du Tt jag ska filma/fota mina inställningar för detta, det kan vara svårt att få till en fullhouse-seglares alla kanaler men det går precis med denna radios mixar om du offrar möjligheten att ha Rudder-Ailerons på en switch, denna mix är ju en fast mix och kan markeras som av eller på, på en seglare är det ändå bättre att koordinera svängarna manuellt tycker jag

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk
    Du får gärna ta kort så att jag ser hur du fått till camber dvs ail och flaps ihop.

    Tack på förhand!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •