Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Ordning och reda

  1. #1

    Standard Ordning och reda

    Försöker få lite ordning på en del av hangaren .Många plan på liten yta.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160726_214142.jpg 
Visningar:	532 
Storlek:	80,3 KB 
Id:	59042.Beklagar felvänd bild får inte till det hur jag än roterar bilden så lägger den upp den fel

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Jag behöver något liknande. Har rör i taket på källaren som agerar krok åt lite av varje i flygväg
    Superhero

  3. #3

    Standard

    Kan rekommendera detta sätt funkar kanon .Har varit en enda röra men nu ska allt gås igenom så man vet vad man har

  4. #4

    Standard

    Oj vad det ser behändigt ut! Måste också själv skaffa en likadan manick. Har du själv gjort den eller har du köpt den?

    På hurdant sätt har du valt att ordna dina flygplan? Själv är jag ganska matematisk och visualisk, så jag skulle då antagligen ordna mina flygplan enligt färgerna.

  5. #5
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    I en hpbylokal som jag var med och byggde körde vi väggskenor och konsoller med VVS isolering på, precis samma effekt fast man kan enkelt justera mellanrummen mellan pinnarna.

    Vi använde de från Jula
    http://www.jula.se/catalog/bygg-och-...konsol-666004/
    http://www.jula.se/catalog/bygg-och-...gskena-666012/
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  6. #6

    Standard

    Hej har byggt två ställ nu och är super nöjd .Tog två 45×45 reglar och borrade lämpliga hål som passade några järnrör som jag hade liggandes klädde dom sen med biltemas rörisulering

  7. #7

    Standard

    Börjar bli bra nuKlicka på bilden för en större version. 

Namn:	20170302_205307.jpg 
Visningar:	240 
Storlek:	74,0 KB 
Id:	61912

  8. #8

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Ser fint ut.
    Kan man spara lite plats kanske, ut från väggen, så planen inte sticker ut riktigt så mycket, genom att vinkla "pinnarna" uppåt?
    Så stjärtpartiet pekar mer uppåt.
    Större modeller nere och mindre uppe nära taket.

    /Bo

  9. #9

    Standard

    Ingen dum idé går säkert att förbättra systemet Tack för tipset

  10. #10

    Standard

    Större plan får man nog plocka bort vingarna på, det stjäl väldigt mycket utrymme när planen börjar bli längre än 150cm.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •