Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Auster Autocrat

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    98
    Klubb
    FK Gamen Norrköping

    Standard Auster Autocrat

    Hej
    Tagit över ett avstannat projekt som jag fixar och donar med.
    Blir el trots suget efter lite välsjungande takter.

    Det blir öppningsbara dörrar och en modern radio där jag trotsar manualen(se texten).
    Den radio som användes bör vara en modern 1-kanalsanläggning då dessa numer är förhållandevis lätta…

    Ser fram emot lugna sommarkvällar.

    Tomas

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_6001.jpg 
Visningar:	36 
Storlek:	339,1 KB 
Id:	76894Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_6002.jpg 
Visningar:	105 
Storlek:	528,3 KB 
Id:	76895

  2. #2

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 583
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    En av mina första modeller.

    Nostalgi Delux!
    Retroholic!

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    En sådan hade jag med. Byggde den på fritt valt arbete i årskurs 7 eller 8 (1975 el -76). Jag hade så bråttom få den klar att jag i farten råka bygga två höger eller om det var två vänster vinhalvor (bara ena vinghalvan visades på ritningen)
    Men det rätta jag till och modellen blev färdig i god tid. Klädde vingen med gult nylon och kroppen med blått nylon.
    Jag gjorde om den lite så den blev för linkontroll. Jag hade i och för sig radiostyrning men jag tyckte inte den behövde få det, det fick räcka med linstyrning. Jag har svaga minnen jag var ute och försökte få upp den i en lindans men att den inte ville få fart och flyga. Hade en 1,5 cc OS glödstiftsmotor utan ljuddämpare i modellen.
    En kompis i modellflygklubben jag var i med då hade också en SEMO Auster Autocrat, med en 1,5 cc OS glödstiftare och en 4-kanals Futaba radio av ca. 1973 årsmodell inköpt från Valter Johansson i Lammhult. Jag titta på några foton för några dar sen som en annan medlem i modellflygklubben tog på hans Auster Autocrat. Kompisens modell var klädd i gult nylon och spännlackad samt bränslesäkrad enligt konstens alla regler. På första fotot är modellen hel. På andra fotot kastas modellen iväg av "piloten". På tredje fotot ser man modellen flyga. På sista fotot ligger modellen i en hög på marken. En vingstöttas infästning i vingen släppte vill jag minnas. Modellen reparerades sen aldrig. Den fick ett kort liv men flög det gjorde den.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •