Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Flameout när jag drar ner på tomgång vid landning!

  1. #21
    Aspelins avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    47
    Jobb
    Egenföretagare
    Klubb
    RFK Viggen

    Standard

    Se där! då har jag en summering av dagens test. Det korta svaret är Henke har rätt!

    Jag plockade bort ALLA skarvar och ingen soppakran. dvs en slang från filtklunken direkt till pumpen, från pumpen till magnetventilen och sen till motorn (inget filter under detta test). Och nu funkar det!

    STORT TACK FÖR TÅLAMODET MED MIG

    Mvh/F

  2. #22
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Jetmotorer är enkla att förstå hur de fungerar. Mer soppa ger mer fart och vice versa. Sen talar displayen om vad elektroniken ser och gör. Detta kan ge mycket bra ledtrådar till vad som felar. Hade en T50 som stannade i luften. Filmade förfarandet som gick att återskapa på marken och såg att varvtalet fladdrade till - en störning på rpm sensor. När varvtalet kommer under "stop value" så stänger pumpen av. Motorn fungerade, elektroniken funkade men fick fel data från en sensor.

    Nu gäller det bara att sno ihop ett soppasystem som fungerar. Jag använder glödstiftsfilter, typen med en liten korg inuti. Det är inte ett nät utan snarare ett tyg som fångar partiklarna. Dessa är kanonbra.

    Har du köpt motorn ny så är det garanti på magnetventilen om det är den som strular.

    Superhero

  3. #23

    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    244
    Jobb
    Pensionerad Flygvapen och SAS-pilot
    Klubb
    Hökaklubben

    Standard

    Som vanligt tack Henke, men hur kopplar du bränslefiltret ovan till 3 mm slang.

  4. #24
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Uno Visa inlägg
    Som vanligt tack Henke, men hur kopplar du bränslefiltret ovan till 3 mm slang.
    Jag har lite olika lösningar. Ibland passar slangen på filtret. Värme och kraft. Ibland gängar jag dit festo koppling likt på klunken ibland gänga dit mindre nipplar typ de som sitter på pumpen.
    Superhero

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •