Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Ziroli (nu med lite jet åxå)

  1. #1
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard Ziroli (nu med lite jet åxå)

    Två snuttar med kärror som är byggda av Ers Nåd,högvälborne Ivve Hallberg..bra väder här o flyga i!
    DC3 behöver lite fix med trottlarna så att de går lite ojämnt i denna film får man leva med..
    Flyger fint!



    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  2. #2

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Beech'en är bara sååååå snygg!!
    Retroholic!

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 244
    Klubb
    MFK Genlanda

    Standard

    Håller verkligen med, Beechcraften outstanding!

    DC3:an inte sämre den, härligt ljud dessutom!

    Med vänlig hälsning Kent

  4. #4
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Beechen är fantastiskt fin o se på i luften,den får t.o.m mig att övervinna min nervositet när jag flyger dessa Guruproducerade juveler..
    För mig så är det fortfarande så att flyga dessa "one of a kind" är pirrigt,har ingen lust alls o ställa till det..
    Men såna där kvällar är faktiskt som gjort för just detta!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  5. #5
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    ...Å igår var bröderna Bäver här o flaxade härute så Hanke tog kameran i den ljumma kvällen o filmade,jag håller fortfarande på o letar efter inställningar som jag trivs med samt flyttat över den till en nyare radio..Den har stått torrt på vinden ett tag så efterdragningar av det mesta men inga större grejor,byte av klunkar o lite sånt småfix.Pulsen är fortfarande över 200 när den lättar,man vill inte klanta till det med denna Ivve-signerade pärla!
    En sak som jag nu har på tre skalakärror är dual rate kopplat till ställbrytaren,när jag fäller in ställen så halverar jag utslagen för att få mig att sluta jojja så f-bannat i höjdled,har funkat riktigt bra tycker jag,på Spitten gjorde det underverk och på denna så blir den mycket lugnare,perfekt för mig att ha det på den brytaren så slipper jag fundera var och hur den står samt var brytaren är som styr detta..Ju mindre man behöver pilla på när man flyger desto bättre för mig!
    Efter denna flygning så motorkörde vi den på backen o nålade ut en motor lite så blev synkroniseringen enklare,den blir liiite okänsligare på trottelarmsrörelser då,nästa vindstilla kväll så ska de banne mig gå lika på halvgas o nedåt också!

    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  6. #6

    Standard

    Makalöst fina flyg och snyggt fluget!!! :-D
    Skulle vara intressant veta hur "preflight-checken" går till. Är det bara ON och iväg? ;-) Eller är det en viktig komihågattcheckalista som följs?

    Det med dual rate på landställ va ju smart. Jag har även en "idle-switch" som höjer tomgången lagom som jag har aktiv direkt från start, under flygning och inför landning men slår av när jag "gått över tröskeln" och då går motorerna ner i tomgång (stannar motorn/motorerna så må det vara). När man kör motorerna så sällan så stannar de lättare, men inte sedan jag började med detta.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #7
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Såg din fråga Ålänning och kan väl säga att checken är som på allt jag luftar:
    Laddat o luft till ev. ställ?
    Rör sig alla roder och åt rätt håll?
    Nåt som sitter löst?
    Bränsle?
    Är detta på plats så flaxar jag iväg..Brukar funka
    Men det viktigaste är väl egentligen att man har nån slags rutin som man följer,
    om den är skriftlig eller vad det nu är kvittar,min funkar hyggligt för mig,andra gör på sitt sätt.
    När jag kvaddar så är det 9 gånger av 10 SBS,dvs min okunskap som leksakspilot som ordnar sånt,
    sällan tekniska ting numera.Men det har hänt det med....

    Sen så har jag några kärror förrutom dessa och det viktigaste för mig är att hålla knappar som ska petas på
    under flygning till ett minimum och att de ALLTID sitter på samma ställe,gear,klaff och throttle cutoff..
    Använder sällan mer än dessa ,resten kan proggas i kombination med annat.
    Alla försök från min sida med div andra roliga knappar har tidigare straffat sig så det går bort.
    Min sorts skalaflygning (läs utan akrobatik för det klarar jag inte av så bra) är ganska snäll mot kärrorna tror jag så peppar,peppar,det har funkat riktigt skapligt tycker jag.
    Men nån rekorderlig kvadd då o då,det lyckas jag med,jag lovar!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  8. #8
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Lite gott o blandat,blåsdag i Söderhamn,TF Musse och Leijons turbinheli på hemmaplan..









    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •