Citat Ursprungligen postat av NickeL Visa inlägg
Det här är garanterat ingen modell man flyger soft 3D med, eller jo möjligtvis två gånger... första och sista...
Skevroder tycker jag definitivt att du ska fixa på den då jag sett just den modellen du köpt flyga irl samt har jag även provflugit den själv... och den behöver helt klart skevroder. kanske även sänka V-form etc så du får lite bättre effekt på skeven. har en liknande modell hemma som jag börjat bygga skev på, en Graupner Cirrus, blir kul att följa denna tråd och se hur du får till det

// Nicke
Haha, första och sista

Åhå vad roligt ,du har flugit denna? Och du instämmer med Lelle angående skevrodren!
När han beskrev kärran som "knixig" att flyga som (RE) och jag såg vad Lelle brukar flyga till vardags så tänkte jag att denna kärra flyger ej förrän skev är på den, jag vill verkligen inte vara den person som pajar denna vackra segelkärra!
Om du bortser från skeven, hur flög den? Hade den du testade motor i också?

Angående inköp till styrsystemet;
jag tänkte på servoplacering- först och främst, räcker 9g-standardservon? Jag har ju sådana hemma så det räcker, jag tänker också på vikten, skulle helst vilja ha digitala servon och om jag ska ha det kan jag lika gärna köra digitala servon överallt, dock kostar det, jag har 9g-servon så det räcker dock, åsikter kring det?

De har väl en dragkraft på ca 800g? Bör jag kanske använda 2st per vinge? (4st i skevrodren, tänker att det är lite overkill med klaffar då jag köper spoilers)
Jag är orolig att om skeven är smala och går längs med hela vingen med servohornet i mitten på skevet att det ej skall räcka till för full rörelselängd längs hela skevrodren?

Kanske man kan göra två fästpunkter-servohorn på skevrodren och dra dessa två till ETT servo per vinge, tankar kring det?

Mvh Gustaf

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk