Reklam

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 32

mne: Kprd p bygge

Standard Kprd p bygge

Hej,

Frstagngsbyggare av egen quad, snart iallafall.
    Har satt ihop lite delar p hobbyking men undrar om ngon vnlig sjl orkar kika p delarna fr att se om dom passar ihop.

Har erfarenhet av andra byggen n just RC men ser fram emot utmaningen!

Tack p frhand!

Skickat frn min Nexus 5X via Tapatalk

Standard

Ser ut att funka bra vid snabb verblick. Bara ESCarna rcker till motorerna. Dvs hur mycket strm drar en motor med 5x3 och fullgas jmfrt med 12A? Det behvs CCW-proppar ocks, antar att det r med dr, texten klippt. Du kan ven ha 1300 mAh.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Standard

Citat Ursprungligen postat av lnning Visa inlgg
    Ser ut att funka bra vid snabb verblick. Bara ESCarna rcker till motorerna. Dvs hur mycket strm drar en motor med 5x3 och fullgas jmfrt med 12A? Det behvs CCW-proppar ocks, antar att det r med dr, texten klippt. Du kan ven ha 1300 mAh.
    r det bttre att kpa verdimensionerade esc:er?

Ev. Har hittat en orangerx 6ch radio fr en billig peng. Rcker den tro?

Standard

Kp ngot ordentligt tycker jag. Hobbyking r inte bra p multirotor delar. Det kommer att funka men du har valt det svagaste enklaste o billigaste alternativet. r du p en budget kp hellre begagnat. Vill du ha nytt o det mste vara billigt kp tminstonde ordentliga esc med Dampened Light o blheli eller Blheli_s.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Standard

Citat Ursprungligen postat av streber76 Visa inlgg
    Kp ngot ordentligt tycker jag. Hobbyking r inte bra p multirotor delar. Det kommer att funka men du har valt det svagaste enklaste o billigaste alternativet. r du p en budget kp hellre begagnat. Vill du ha nytt o det mste vara billigt kp tminstonde ordentliga esc med Dampened Light o blheli eller Blheli_s.

Urskta men det var det mest idiotiska uttalandet jag sett p lnge, speciellt till en nybrjare. Hobbyking sljer allt frn ren skit till kvalitetsprodukter (shendrones, armattan) men kvaliteten r oberoende av butik.

Mina tips r:
    Kp Naze32 istllet fr CC3d
    Kp massor med proppar, kp alla av samma sort och inte 4 av varje modell fr d mste du byta alla 4 om du frstr 1.
    1806 motorerna r inga kraftpaket, se till att ha ltt ram, kanske g ner till 210-ram fr 5" proppar.

Skickat frn min D5803 via Tapatalk

Standard

Tack fr era svar!
    Ska se om jag kan gra om lite d jag nstan har ftt tag p radio/mottagare billigt (orangerx, 6ch).
    Kan man bygga ngot, som med tiden och lite uppgradering, skulle klara att lyfta sig sjlv+1kg ungefr fr under 1500 kr initiellt?

Standard

Var rekommenderas att man handlar? I Sverige r det svindyrt

Standard

Citat Ursprungligen postat av Joshiegy Visa inlgg
    r det bttre att kpa verdimensionerade esc:er?

Ev. Har hittat en orangerx 6ch radio fr en billig peng. Rcker den tro?

Bttre att kpa lite strre Esc, oftast liten merkostnad och marginell vikt.
    Jag har DYS 20A esc och mkt njd med dessa, gr normalt att f i paketpris med 1806 motorerna.

Ang radio s sg jag denna: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._2_Black_.html ingen aning om den r bttre n 9x men billig och snygg, orange 6ch har jag inte hrt mkt positivt om.

En frga, ramen r ganska stor med mycket plats fr FPV utrustning men ser inte Fpv prylar i listan, finns ju sk. acroramar som r sm, enkla och ltta om du inte ska flyga FPV.

Senast redigerat av erolwi den 2016-08-02 klockan 17:35.

Standard

Var rekommenderas att man handlar? I Sverige r det svindyrt

Jag handlar p Hobbyking, Banggood och rcflight.se

Standard

Tack fr era svar!
    Ska se om jag kan gra om lite d jag nstan har ftt tag p radio/mottagare billigt (orangerx, 6ch).
    Kan man bygga ngot, som med tiden och lite uppgradering, skulle klara att lyfta sig sjlv+1kg ungefr fr under 1500 kr initiellt?

Det r ltt att hitta kurvor fr de flesta motorer med olika proppar p ntet. En 250 vger knappt 0,5 kg s du behver klara drygt 500g/motor vilket r p hret med 1806 motorer: http://www.rcgroups.com/forums/showt...?t=2180080That

Ska du lyfta r det lga kv och stora proppar som gller. Kanske 2204 och minst 6" proppar

Standard

Citat Ursprungligen postat av erolwi Visa inlgg
    Urskta men det var det mest idiotiska uttalandet jag sett p lnge, speciellt till en nybrjare. Hobbyking sljer allt frn ren skit till kvalitetsprodukter (shendrones, armattan) men kvaliteten r oberoende av butik.

Mina tips r:
    Kp massor med proppar, kp alla av samma sort och inte 4 av varje modell fr d mste du byta alla 4 om du frstr 1.
    1806 motorerna r inga kraftpaket, se till att ha ltt ram, kanske g ner till 210-ram fr 5" proppar.

Du fr nog slappna av lite. Om jag sger att 90 procent i deras butik r antingen skrp eller icke relevant p mini rotor scenen lngre s r jag inte direkt ute o cyklar. Sen har dom kass support o lnga leveranstider ngot som inte r s kul fr nybrjare. Har inte hittat det perfekta stllet sjlv tyvrr. Mnga svenska handlare tar tid p sig med reklamationer med har jag mrkt, med ngra undantag.

Det skrivs ngot om att de ska klara lyfta ett kilo. D mste man nog upp i storlek fr att det ska funka, nu undrar man vad maskinen ska anvndas fr...

Mina tips r:

Standard

Du fr nog slappna av lite. Om jag sger att 90 procent i deras butik r antingen skrp eller icke relevant p mini rotor scenen lngre s r jag inte direkt ute o cyklar. Sen har dom kass support o lnga leveranstider ngot som inte r s kul fr nybrjare. Har inte hittat det perfekta stllet sjlv tyvrr. Mnga svenska handlare tar tid p sig med reklamationer med har jag mrkt, med ngra undantag.

Det skrivs ngot om att de ska klara lyfta ett kilo. D mste man nog upp i storlek fr att det ska funka, nu undrar man vad maskinen ska anvndas fr...

Sant, finns vrre uttalanden n detta. Fr skylla p att jag r nyss hemkommen frn att opererat rven och hg p morfin🤒... Tycker nd reklamationer funkar ok, Banggood faktiskt riktigt bra p det.

Tycker deras grejer r ok, duger t mig och vill inte lgga 3 gggr pengarna fr bttre grejer men det r ju upp till var och en.

Jo, nyfiken p vad den ska lyfta, kanske en autonom brs-quad. Frst upp p 1000m hjd fr snabbkylning, sen ned till trstig pilot?

Standard

Det r ltt att hitta kurvor fr de flesta motorer med olika proppar p ntet. En 250 vger knappt 0,5 kg s du behver klara drygt 500g/motor vilket r p hret med 1806 motorer: http://www.rcgroups.com/forums/showt...?t=2180080That

Ska du lyfta r det lga kv och stora proppar som gller. Kanske 2204 och minst 6" proppar

Sjlva ramen tog jag fr priset samt att den sg ok ut. Finns det ngon annan i motsvarande prisklass men kanske strre och bttre s fr ni grna tipsa :-)

Standard

Sjlva ramen tog jag fr priset samt att den sg ok ut. Finns det ngon annan i motsvarande prisklass men kanske strre och bttre s fr ni grna tipsa :-)

Kan du hinta om vad du tnkt anvnda den till primrt?

Standard

Kan du hinta om vad du tnkt anvnda den till primrt?

Lite enkel flygning, ev. stta p kamera, helst med gimbal. FPV tror jag inte, (trots den ramen jag valde) och slutligen kunna lyfta lttare saker frn markniv till min balkong p andra vningen.

Standard

Vad som ska lyftas r inte bestmt men vill ha lite utrymme fr att kunna stta p kamera+ev gimbal eller lyfta till/frn balkongen t.ex.

Standard

Ok, d skulle jag rekommendera ngot lite annat n det du listat. En klassiker som skulle funka r typ DJI Flamewheel f450. Finnsondligt med kopior dr ute, bde p Hobbyking och andra stllen. Ett ex r Diatone Q450: http://m.banggood.com/Diatone-Q450-Q...-p-942100.html

Den r lite strre s enklare att se, en FPV race maskin behver man ju aldrid se s de r ju s sm och mrka som mjligt (typ) s de r lngt frn optimala att flyga utan FPV d de syns mycket dligt. P en 450 kan du sedan stta p ben fr att hnga kamera och gimball under. Lnken ovan har ven rekommenderade delar (motor, esc, proppar etc). Rekommenderar dock Naze32 istllet fr KK, kp en 10dof s du kan hnga p GPS s du kan f GPS-hold, altitude hold och andra bra grejer fr fotografering. Notera att fr att kunna styra bde flightcontroller, gimball mm s gr det t mnga kanaler och d rcker 6 kanaler inte lngt. Men har du hittat en billig 6 kanaler s sl till fr att lra dig flyga, sen nr du ska avancera vidare s kp en Taranis.

Standard

Finns en Q450 till salu: http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=51244

Standard

Finns en Q450 till salu: http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=51244

Tack, har kollat p bde reptile och q450. Ngon input p reptile:en? :-)

Standard

Tack, har kollat p bde reptile och q450. Ngon input p reptile:en? :-)

Ingen koll tyvrr

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •