Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: behov av tuning tips..

  1. #1

    Reg.datum
    aug 2016
    Inlägg
    3
    Jobb
    svetsare
    Klubb
    none

    Standard behov av tuning tips..

    hejsan har byggt nu 2 olika racequads första var på en Lisam LS-210 ram, gick lagom bra lite slö men fixades genom att dra ner på onödig vikt..
    sedan gjorde jag ett monster på en Robocat 270 ram.. använder dys mr2306 2100kv med 20a blheli

    totalvikten på 498g med ett 1800mah 4s 40-90c lipo.
    dock får jag inte den kontroll över besten jag vill ha. den stiger alldeles för lätt.. dvs trots full pitch så reser den vid gaspådrag. och för att decelerera får jag i princip döda motorerna helt.

    finns det någon simpel lösning på detta utan att strypa? använder cc3d revolution.
    länkar en video med 3s lipo, lite mindre tendens att stiga men får fortfarande "dyka" för att komma ner såvida jag inte stannar motorerna.
    https://www.youtube.com/watch?v=hWyD4CmEJmA


    passar även på att fråga om det finns någon klubb i närheten av Trollhättan

  2. #2

    Standard

    Du skriver inte vilka proppar du använder o det är annars ett bra sätt att göra kraften mer hanterlig.. du tappar vertikal prestanda men den blir lättare o flyga med en mindre aggressiv propp.

    Fpv quads brukar väga in på ca 600g med 4s o HD kamera så du är lätt än så länge o klart att det kan skapa lite floatiness känsla speciellt med 6 tums proppar. Tycker du gasen är för känslig kan de ge den lite expo.

    Tror inte det finns nån lösning om man inte tynger ner eller byter propp, den kommer alltid hovra på låg gas o falla sakta iom det. Du kan göra det enklare för dig om dina proppar snurrar även på lägsta gas så du kan dra ner gasen helt utan att den tumlar. Att flyga den mer vinklad framåt gör att gasen inte är känslig, vid ca 30 graders lut ändras hover punkten med ca 20 procent. Sen kan du flyga som proffsen... går det för långsamt ner gör du en korkskruv eller vänder den upp o ner o ger den gas.

    Sent from my SM-G920F using Tapatalk

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2016
    Inlägg
    3
    Jobb
    svetsare
    Klubb
    none

    Standard newbie

    vad menas med att ge gasen lite "expo"?
    fick rekommenderat 6045 DAL för dess hårdhet.

    tackar för svar,

    mvh christer

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2016
    Inlägg
    3
    Jobb
    svetsare
    Klubb
    none

    Standard

    korkskruv och andra liknande manövrar är jag nog för färsk för ännu, men lär mig.

  5. #5

    Standard

    Har du kollat när motorerna börjar spinna samt justerat min throttle efter det?

    Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •